سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۰۷ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۴۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم ملی فوتبال غنا در دیداری مهیج با شکست کره جنوبی، امیدهایش به صعود از گروه H زنده ماند.

به گزارش پیام خبر، دیدار دوم از دور دوم نهمین روز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه با قضاوت آنتونی تیلور و کمک‌هایش گری بزویک و آدام نان از انگلستان برگزار شد که تیم غنا در رقابتی نزدیک و پرگل ۳-۲ کره جنوبی را از پیش رو برداشت.
نیمه نخست با عملکرد بهتر کره ای ها آغاز شد و تا دقیقه ۱۰ چند موقعیت روی دروازه تیم غنا ایجاد کردند که نتوانستند به گل دست یابند اما هر چه زمان بازی جلوتر رفت روند کار متعادل شد و بیشتر شاهد جدال بازیکنان برای داشتن توپ در میانه زمین بودیم. 
در دقیقه ۲۴ ارسال ضربه ایستگاهی غنا روی دروازه کره با اشفتگی مدافعان این تیم همراه بود و محمد سالیسو با زدن ضربه نهایی، ستاره های سیاه آفریقا را یک-صفر پیش انداخت.
در دقیقه ۳۴ باز غنا بود که به گل رسید و روی ارسال دقیق جردن آیو به نقطه کور خط دفاعی کره، این محمد قدوس بود که تور دروازه حریف را به لرزه در آورد و تیم خود را ۲-صفر پیروز نیمه نخست کرد.
دقیقه ۵۳ نیمه دوم ارسال کره از سمت چپ دروازه غنا با ضربه سر سونگ داشت تبدیل به گل می شد که واکنش دیدنی لانس آتی‌زیگی توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه ۵۸ لی کانگ این بار دیگر از سمت چپ ارسالی زیبا را روی دروازه غنا فرستاد که با ضربه تمام کننده گوئه سونگ چو، گل اول کره به ثمر رسید.
نماینده آسیا روند هجومی خود را ادامه داد و تنها سه دقیقه بعد از گل نخست و در دقیقه ۶۱ باز هم روی یک سانتر از سمت چپ دفاع غنا توسط کیم جین سو و پرواز بلند گوئه سونگ چو، گل دوم این بازیکن و تساوی کره جنوبی وارد دروازه حریف آفریقایی شد.
دقیقه ۶۸ و برخلاف روند مسابقه روی بازی سازی غنایی ها از زمین خود و موقعیت سازی از سمت چپ تیم کره، گیدون منصاح پاس خوبی را درون محوطه برای محمد قدوس فرستاد و ضربه تمام کننده این بازیکن تبدیل به گل سوم ستاره های سیاه شد.
دقیقه ۷۵ ضربه ایستگاهی لی کانگ این را آتی ‌زیگی را از گوشه دروازه بیرون کشید و در ادامه دو موقعیت پشت سر بازیکنان کره با مقاومت غنا راهی به چارچوب نداشت.
در پانزده دقیقه پایانی نیمه دوم تلاش ببرهای آسیا برای زدن گل تساوی نتیجه ای نداشت تا کره جنوبی ۳-۲ مغلوب شود.
غنا با این برد و سه امتیاز موقتا به مکان دوم گروه H رفت و کره جنوبی با یک امتیاز و قرار گرفتن در انتهای جدول، در آستانه حذف از جام جهانی قرار گرفت.
دیگر بازی دور دوم گروه H جام جهانی ۲۰۲۲ را تیم های پرتغال و اروگوئه از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه دوشنبه هفت آذر برگزار می کنند.

 

کد خبر 203912

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید