پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۰۷ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۳۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیم ملی فوتبال برزیل بخت نخست قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان دومین تیم، جواز حضور در دور یک هشتم را کسب کرد.

به گزارش پیام خبر، بازی سوم از دور دوم روز نهم جام جهان جهانی ۲۰۲۲ قطر به میزبانی ورزشگاه ۹۷۶ دوحه با قضاوت ایوان بارتون از السالوادور و کمک‌هایش دیوید موران از السالوادور و زاخاری زیگلار از سورینام برگزار شد که در گروه G، تیم ملی فوتبال برزیل مقابل سوئیس با یک گل به برتری دست یافت و دومین تیم راه یافته به یک هشتم لقب گرفت.
نیمه نخست این بازی یکی از دیدارهای کم افت و خیز جام بود و هیچ کدام از تیم ها نتوانستند موقعیت جدی روی دروازه ها خلق کنند تا این نیمه صفر-صفر به پایان برسد.
در پایان نیمه اول برزیل دو شوت در چارچوب داشت و سوئیس ضربه ای نداشت و در آمار پاس ها سلسائو ۳۰۸ به ۲۶۴ عملکرد بهتری داشت.
در نیمه دوم سوئیس بهتر آغاز کرد و چند موقعیت روی دروازه سلسائو ایجاد کردند که با بی دقتی بازیکنانش توپ ها وارد دروازه برزیل نشد.
دقیقه ۶۴ کاسیمیرو با پاسی دقیق به عمق سمت چپ، وینیسیوس جونیور را صاحب توپ کرد و نفوذ این بازیکن به محوطه جریمه با ضربه دقیقه به گوشه راست دروازه سوئیس زد که داور گل اعلام کرد اما سیستم هوشمند آفساید که برای نخستین بار در جام جهانی مورد استفاده قرار گرفته، گل برزیل را به دلیل قرار گرفتن ریچارلیسون در منطقه آفساید مردود اعلام کرد.
در دقیقه ۸۴ انتظار برزیلی ها برای به ثمر رساندن گل به پایان رسید و کاسیمیرو با شوتی سرکش و غیر قابل مهار دروازه یان زومر سنگربان سوئیس را باز کرد تا این دیدار با همین گل و نتیجه یک-صفر به سود سلسائو به پایان برسد.
مردان سرزمین قهوه با این برد و شش امتیاز با صدرنشینی در گروه G، پس از فرانسه به عنوان دومین تیم راهی دور یک هشتم شد.
سوئیس با سه امتیاز و تیم های کامرون و صربستان با یک امتیاز رده های سوم و چهارم را در اختیار دارند.
در روز پایانی دیدارهای گروه G، جمعه یازدهم آذرماه برزیل با کامرون و سوئیس با صربستان رقابت می کنند.

 

کد خبر 203918

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید