سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۲۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم های هلند و سنگال از گروه A جواز حضور در یک هشتم جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کردند.

به گزارش پیام خبر، در اولین روز از دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال هلند به میزبانی ورزشگاه البیت با قضاوت باکاری گاساما از گامبیا و کمک هایش الویس نوپوئه و محمد احمد کمال، موفق شد با دو گل قطر میزبان ناکام این دوره از رقابت ها را شکست دهد تا با هفت امتیاز به عنوان صدرنشین گروه A، گام به دور یک هشتم بگذارد.
در نیمه نخست هلند در دقایق چهار، ۱۴ و ۱۹ توسط دنی بلیند، ممفیس دپای و کلاسن دروازه حریف را تهدید کردند و قطر در دقایق سه، ۲۵ و ۲۹ فرصت داشت دروازه لاله های نارنجی را توسط حسن الهیدوس، عبدالکریم حسن و اسماعیل محمد باز کند که این اتفاق رخ نداد.
تک گل نیمه نخست در دقیقه ۲۶ روی حرکت تمرینی هلندی ها به ثمر رسید جایی که پاس کاری ممفیس دپای و دیوی کلاسن، کودی گاکپو، پدیده ۲۳ ساله باشگاه آیندهوون را با در موقعیتی تک به تک قرار داد و ضربه تمام کننده او وارد دروازه مشعل برشم سنگربا قطری ها شد.
کودی گاکبو با این گل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه گله شد.
در نیمه دوم باز هم لاله های نارنجی هلند تیم برتر زمین بودند و در دقیقه ۵۱ ضربه ممفیس دپای را سنگربان قطر دفع کرد اما در ریباند فرانکی دی یونگ تور دروازه را به لرزه در آورد و هلند ۲-صفر پیش افتاد.
دقیقه ۶۹ استیون برخویس گل سوم هلند را وارد دروازه قطر کرد اما VAR این گل را مردود اعلام کرد تا نتیجه ۲-صفر بماند.
تیم ملی فوتبال قطر نتوانست در نیمه دوم هم روی دروازه هلند خطر جدی ایجاد کرده و یکی از گل های خورده را جبران کند تا با سه شکست نتایج ضعیفی را به عنوان میزبان ثبت کند.
هلندی ها در سومین دقیقه از وقت های اضافه نیمه دوم فرصت زدن گل سوم را نیز داشت که ضربه برخویس به تیرک دروازه خورد تا نتیجه ۲-صفر به پایان برسد.
در دیگر دیدار گروه A تیم ملی فوتبال سنگال به میزبانی ورزشگاه خلیفه با قضاوت کلمنت تورپین از السالوادور و کمک‌هایش نیکلاس دانوس و سیریل گرینگور از فرانسه با نتیجه ۲-یک از سد اکوادور گذشت تا پس از هلند راهی دور بعد شود.
نیمه اول این دیدار با برتری کامل سنگال همراه بود و تلاش بازیکنان شیرهای ترانگا در دقیقه ۴۴ روی ضربه پنالتی اسماعیلا سار به نتیجه رسید تا سنگال یک-صفر به رختکن برود.
در نیمه دوم اکوادور برای زدن گل تساوی یکپارچه حمله شد و در دقیقه ۶۸ روی پاس فلیکس تورس، ضربه سر مویزس کایسدو، گل مساوی را به ثمر رساند.
شادی اکوادوری ها دوامی نداشت و و در دقیقه ۷۰، روی یک ضربه ایستگاهی کالیدو کولیبالی دفاع جلو کشیده سنگال و کاپیتان این تیم با شوتی دیدنی برای بار دوم شیرهای ترانگا را جلو انداخت.
در ادامه تلاش اکوادور برای زدن گل دوم نتیجه نداشت تا سنگال ۲-یک برنده شده و جواز حضور در دور یک هشتم را کسب کند.
در پایان بازی های گروه A جام جهانی ۲۰۲۲، تیم های هلند و سنگال با هفت و شش امتیاز به عنوان تیم های اول و دور به دور یک هشتم صعود کردند و اکوادور و قطر با چهار و صفر امتیاز، حذف شدند.
هلندی های در مرحله یک هشتم با تیم دوم گروه B و سنگال با صدرنشین گروه B مصاف خواهند کرد.

 

کد خبر 203936

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید