پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ۰۰:۴۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تیم ملی فوتبال ایران مغلوب آمریکا شد و از صعود به یک هشتم جام جهانی قطر بازماند.

به گزارش پیام خبر، دیدارهای دور سوم مرحله گروهی جام جهانی قطر در گروه B برگزار شد که در مهمترین بازی که به میزبانی ورزشگاه الثمامه با قضاوت آنتونیو متئو لاهوز و کمک‌هایش پائو سبریان دیویس و روبرتو دیاز پرز دل ‌پالومار از اسپانیا برگزار شد که تیم ایران با قبول شکست یک-صفر مقابل آمریکا از راهیابی به مرحله یک هشتم بازماند.
آغاز نیمه نخست با بازی بهتر ایران شروع شد اما هر چه رو به جلو رفت امریکایی ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و بازیکنان کشورمان به لاک دفاعی رفتند و در دقیقه یازده ضربه سر پولیسیچ در اختیار بیرانوند سنگربان ایران قرار گرفت.
دقیقه ۱۶ ارسال سرجینیو دست به شکل خطرناکی درون محوطه جریمه ارسال شد که بیرانوند پیش از رسیدن توپ به مهاجم آمریکا، این موقعیت را دفع کرد.
دقیقه ۲۸ ضربه بازیکن آمریکا به دیدار دفاعی برخورد کرد و این توپ در ادامه به وه آ مهاجم یانکی ها رسید که جلوی دروازه ضربه سر بی دقتش به راحتی در اختیار دروازه بان ایران قرار گرفت.
دقیقه ۳۳ ضربه تیموتی وه آ از درون محوطه جریمه با اختلاف زیادی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۳۹ حملات امریکایی ها نتیجه داد و ارسال از چپ دروازه ایران با ضربه سرجینیو دست از درون محوطه جریمه به جلوی دروازه همراه شد و کریستین پولیسیچ به راحتی گل اول بازی را به ثمر رساند.
در دقایق باقی مانده نیمه اول باز هم سفیدپوشان ایران در لاک دفاعی رفتند و بازیکنان آمریکا موقعیت های دیگری برای گلزنی داشتند که موفق به انجام این کارنشدند.
تیم ملی فوتبال آمریکا در ششمین دقیقه از وقت های اضافه تیموتی وه آ از عمق خط دفاع ایران نفوذ کرد پاس بازیکن این تیم به مهاجم سرعتی یانکی ها رسید تا وه آ با یک ضربه هوشمندانه دروازه را باز کند که با بالا رفتن پرچم کمک داور، گل مردود شد.
مهمترین اتفاق شروع نیمه دوم تعویض کریستین پولیسیچ بود که پس از به ثمر رساندن گل، مصدوم شد.
در دقایق آغازین نیمه دوم جاش سارجنت فرصت زدن گل دوم را داشت که توپ این بازیکن را به کرنر فرستاد. 
دقیقه ۵۲ مهمترین موقعیت ایران سانتر رامین رضاییان دروت محوطه جریمه آمریکا بود که ضربه سامان قدوس باز تعویضی نیمه دوم ایران به شکل خطرناکی از بالای تیرک به بیرون رفت.
دقیقه ۶۴ توپ ربایی قلی زاده با پاس عالی روی نقطه پنالتی به سامان قدوس رسید که شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه آمریکا بیرون رفت تا گل تساوی به ثمر نرسد.
از دقیقه ۷۰ با تعویض های کارلوس کی روش بازیکنان ایران روند بهتری گرفتند و به روی دروازه آمریکا یورش بردند که بی برنامه بودن ملی پوشان در موقعیت سازی و پاس های پر تعداد اشتباه، مانع گلزنی تیم ایران شد.
در دیگر بازی گروه B که به میزبانی ورزشگاه احمد بن علی تیم انگلیس در دیداری یک طرفه با سه گل ولز را مغلوب کرد تا با هفت امتیاز و صدرنشینی راهی مرحله یک هشتم شود.
مارکوس رشفورد در دقایق ۵۰ و ۶۸ و فیل فودن در دقیقه ۵۲ برای سه شیرها گلزنی کردند.
تیم ملی آمریکا نیز با پیروزی مقابل ایران، پنج امتیازی شد و با صعود به رده دوم جواز حضور در دور بعد را به دست آورد و ایران با سه امتیاز و قرار گرفتن در مکان سوم، ناکام مرحله گروهی لقب گرفت و نتوانست رویای یک ملت را برآورده کند.
ولز هم در اولین حضورش در جام جهانی با تنها یک امتیاز در قعر جدول این گروه جای گرفت.

 

کد خبر 203940

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید