جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۰۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بهره برداری مبتنی بر توسعه پایدار سبب انجام اتفاقات خوب می شود

به گزارش پیام خبر از اراک، زهره موسوی با تاکید بر اینکه محیط زیست یک سرمایه ملی و طبیعی و متعلق به آحاد جامعه و نسل فردا است، گفت: ما وظیفه سنگینی در حفظ و نگهداری آن داریم.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تاکید بر اینکه مسئولیت حفظ محیط زیست بر عهده یک سازمان یا نهاد نیست، افزود: همه در این راستا مسئولیت داریم و باید با تمام توان در راستای حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: محیط زیست یک اکو سیستم بسته است و همه کنش و واکنش های گیاهان و جانوران چه مثبت و چه منفی بر روی آن انجام می شود و همه آنها در راستای پیشرفت یکدیگر تلاش می کنند،

این مقام مسئول توسعه پایدار را یک مثلث سه وجهی دانست که انسان در راس آن و محیط زیست و اقتصاد دو ضلع دیگر آن هستند، ادامه داد: اگر یکی از اینها کارش را درست انجام ندهد دیگران نیز با مشکل مواجه می شوند.

موسوی گفت: ما مخالف استقرار هیچ صنعتی نیستیم مگر آن صنعت موافق قوانین محیط زیست نباشد و بر اساس توسعه پایدار عمل نکند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: فعالیت صنایع و معادن ناخودآگاه خسارت و تخریب هایی را دارند که باید آن صنایع و معادن در راستای جبران آن تلاش کنند.

 

کد خبر 203946

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید