شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۰۷
زمان مطالعه: 13 دقیقه
۴۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری، زیست‌محیطی و ترافیکی شهرداری شیراز به مناسبت روز جهانی معلولین با حضور مدیران ارشد استانی و شهری افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پیام خبر، استاندار فارس در آیین افتتاح فرهنگسرای یاران ویژه معلولین با اشاره به وعده اخیر رئیس‌جمهور اظهار کرد: همه سازمان‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، وظیفه‌دارند که در استخدام‌های خود سهمیه ۳ درصدی معلولین را در همه ردیف‌های استخدامی در نظر بگیرند و حق تفسیر به رای ندارند. بنا به تاکید محمدهادی ایمانیه؛ مدیران کل استان باید بعد از الزام رئیس‌جمهور، ۳ درصد هر نیرویی اعم از قراردادی، رسمی، آزمایشی و پیمانی که به‌کارگیری می‌کنند، از میان معلولین باشند و نمی‌شود ادعا کرد که توان‌خواهان توانایی جسمی کامل را برای این شغل ندارند.
او در ادامه با اشاره به مسکن توان‌خواهان تصریح کرد: این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد و برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول در جهش ملی مسکن کار به شکل جدی‌تر انجام خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تصریح بر مناسب‌سازی بیشتر محل عبور و مرور توان‌خواهان ابراز امیدواری کرد: در موضوع عبور و مرور توان‌خواهان شهر، شیراز به‌عنوان کلانشهر نمونه معرفی شود.
ایمانیه بیان کرد: این اقدام یک‌شبه امکان‌پذیر نیست و باید خیابان‌ها و اتوبان‌هایی که ایجاد می‌شود این موضوع رعایت و در نظر گرفته شود.
استاندار فارس با تاکید بر مقوله حمل‌ونقل معلولین و توان‌خواهان گفت: با توجه به اعلام‌ شهرداری مبنی بر خرید اتوبوس این تقاضا را داریم تا درصدی از این خرید به توان‌خواهان اختصاص یابد.
شهردار کلانشهر شیراز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از فرهنگسرای یاران که ویژه افراد توان‌خواه طراحی و احداث‌شده است، گفت: در این کلانشهر 55 هزار فرد توان‌خواه زندگی می‌کنند که باید برای رفع نیازهای آن‌ها کوشش کرد.
ادای دِین مدیریت شهری شیراز نسبت به شهروندان محمدحسن اسدی با تقدیر از حضور توان‌خواهان، شهروندان و مسوولان ارشد استان در این آیین افزود: هم‌زمان با روز جهانی معلولان دورهم جمع شدیم تا در قالب شورا و شهرداری میزبان شما بزرگواران باشیم.
او با اشاره به اینکه حدود دو ماه پیش در پارک مجاور این فرهنگسرا جلسه‌ای برگزار شد و در آن جلسه برای تکمیل و تجهیز این فرهنگسرا تصمیم‌گیری شد، اظهار کرد: در آن زمان خبری از زیرساخت‌هایی همچون رمپ، صندلی، سیستم صوتی، سیستم نورپردازی، دکور، دیوار، موکت و ... نبود؛ اما بنا بر تاکید نماینده جامعه معلولان و رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورا، باوجود مشکلات مالی کار تکمیل و تجهیز فرهنگسرا شروع شد.
به گفته این مقام ارشد در حوزه مدیریت شهری، برای این پروژه در حدود 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز بود و باهمت کلیه همکاران در معاونت‌های فنی و عمرانی، معاونت فرهنگی، شهرداری منطقه 2 و شرکت شهر راز این کار به سرانجام رسید و باید گفت که عملکرد آن‌ها جای تقدیر دارد.
شهردار شیراز در ادامه سخنان خود بابیان اینکه در آن زمان تعهد دادیم که این پروژه در دوازدهم آذرماه و هم‌زمان با روز جهانی معلولان به بهره‌برداری برسد، ابراز خرسندی کرد: باوجود همه مسائل، به لطف خداوند و نیت خیر همه معلولان به این عهد وفا شد.
اسدی بهره‌برداری از این فرهنگسرا و سالن آمفی‌تئاتر آن‌که متناسب با وضعیت توان‌خواهان طراحی‌شده است را پیشکش شهرداری به جامعه توان‌خواهان توصیف کرد و گفت: امیدواریم این کار شروعی باشد برای ارائه خدمات بیشتر و باکیفیت‌تر به این بخش از جامعه بزرگ شیراز.
او با اشاره به اینکه در این کلانشهر 55 هزار فرد توان‌خواه زندگی می‌کنند، بیان داشت: امروز به یُمن وجود این عزیزان شاهد افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی 40 پروژه به ارزش 2 هزار و 325 میلیارد ریال بودیم؛ این در حالی است که روز پنجشنبه -دهم آذرماه- نیز در 40 محله شیراز 77 پروژه‌ محرومیت‌زدایی به ارزش 5 هزار و 108 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
شهردار شیراز در ادامه سخنان خود گفت: علاوه بر این‌ها در طول یک ماه اخیر نیز 29 پروژه به ارزش هزار و 950 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و یا افتتاح و کلنگ زنی شد.
اسدی با تاکید بر اینکه با لطف خدا، همت کارکنان شهرداری و حمایت‌های بی‌دریغ شورای شهر شیراز توانستیم 146 پروژه را به ارزش 9 هزار و 383 میلیارد ریال را افتتاح و کلنگ زنی کرده‌ایم، تصریح کرد: همه این‌ها ادای دِینی است که بر عهده مدیریت شهری و شورای شهر شیراز نسبت به شهروندان است.
او در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از برنامه‌های آتی شهرداری شیراز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: 26 آذرماه هم‌زمان با روز حمل‌ونقل نیز عملیات اجرایی فاز دو خط دوم مترو از فلکه گاز تا میدان گلستان (کلبه سعدی) شروع می‌شود و بر اساس وعده‌ای که با پیمانکار پروژه داریم این خط نیز باید ظرف 30 ماه به بهره‌برداری برسد؛ علاوه بر این در دهه فجر نیز فاز یک خط دوم مترو شیراز از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین(ع) به بهره‌برداری خواهد رسید و فرایند مسافر گیری را آغاز می‌کند.
شهردار شیراز با قدردانی از همه شهرداران و اعضای شوراهای گذشته و همه‌کسانی که از ابتدا تاکنون چنین ایده‌هایی را در ذهن داشته و آن‌ها را پیاده‌سازی کرده‌اند؛ گفت: درواقع این پروژه‌ها محصول کار مشترک همه متصدیان مدیریت شهری درگذشته و حال است و امیدوارم این همدلی و اتفاق‌نظر که در شهر شیراز وجود دارد استمرار داشته باشد و ما شاهد پروژه‌های بیشتر و بزرگ‌تری برای مردم این کلانشهر باشیم؛ چراکه ما شانی جز خدمت به مردم نداریم.
اسدی در جمع‌بندی سخنان خود با اشاره به اینکه ما در مناطق دو، سه، چهار، پنج، شِش، هفت و یازده؛ پروژه داشتیم، بیان کرد: از این میان آن‌ها تنها به سه منطقه به نمایندگی از بقیه مناطق سرکشی کردیم و جا دارد از شهردار منطقه 4 که پارک پرستو را بااعتباری بالغ‌بر 80 میلیارد ریال و با مساحت 42 هزار مترمربع به بهره‌برداری رساندند، قدردانی کنیم.
او همچنین با اشاره به کلنگ زنی ایستگاه آتش‌نشانی شماره 7 در منطقه دو شهرداری بیان داشت: در منطقه 11 نیز یک باب سالن کتابخانه و قرائت‌خانه کلنگ‌ زنی شد و خاک‌برداری آن به پایان رسید.
شهردار شیراز در پایان از بهسازی بوستان ویژه توان‌خواهان به ارزش 11 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این بوستان یکی از استانداردترین بوستان‌هایی است که افراد توان‌خواه می‌توانند از آن استفاده کنند.
جشن نهضت مناسب‌سازی معابر برای جامعه معلولان در نظر گرفته شود
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین با اشاره به مبارک بودن افتتاح فرهنگسرای توان‌خواهان در روز جهانی معلولین گفت: امید است اولین فرهنگسرای معلولان آخرین فرهنگسرا نباشد و در طول عمر شورای ششم شهر شاهد افتتاح فرهنگسراهای دیگر باشیم.
مهدی طاهری با بیان اینکه جمعیت معلولان نیمه پنهان جامعه هستند، افزود: مدیریت یک جامعه یعنی تمام بخش‌ها را مدنظر قرار دهیم و برای خدمات‌رسانی به آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام جهادی انجام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به مصوبه آیین‌نامه مناسب‌سازی معابر و ایجاد دبیرخانه ثابت اشاره و بیان کرد: باید برنامه‌ریزی برای شهر وسیع شیراز که این مسیر را بپیماید، انجام شود.
طاهری با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در شورای ششم بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مناسب‌سازی محقق شود، گفت: باید جشن نهضت مناسب‌سازی معابر برای جامعه معلولان در نظر گرفته شود و این روز برای شهر شیراز دور نیست.
مصطفی کیانی رحیمی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه 4 عنوان کرد: منطقه 4 یکی از بزرگ‌ترین مناطق ازلحاظ وسعت و سرانه جمعیتی شهر شیراز است. لذا باید خدماتی در طراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) و متناسب با این سرانه جمعیتی به آن اختصاص یابد.
او با بیان اینکه بیشترین سرانه فضای سبز شهری شهرداری در منطقه 4 اجرا و نگه‌داری می‌شود، گفت: این منطقه پتانسیل‌های فراوانی در حوزه گردشگری و خدمت‌رسانی به زوار سومین حرم اهل‌بیت (ع) دارد و نیاز است تا با مجموعه پتانسیل‌های گردشگری و طبیعی که در این منطقه وجود دارد یک طرح جامع گردشگری طبیعی تدوین شود.
شهردار منطقه 4 شیراز در این مراسم عنوان کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری اقدام به طراحی و احداث فضاهایی همچون بوستان پرستو به مساحت ۲.۴ هکتار با هزینه‌ای بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال انجام و افتتاح شد.
اسد زاده همچنین افزود: با توجه به اینکه منطقه چهار حوزه آبریز مناطق یک و شش است که در این راستا اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در دستور کار است که در سه بلوار استقلال، ایمان جنوبی و قدمگاه شرقی بااعتباری بالغ‌بر ۱۰۶ میلیارد ریال کلنگ زنی شد. کلنگ زنی اجرای زمین والیبال ساحلی در محل باغ جنت بااعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مورداشاره شهردار منطقه چهار بود.
سیده مریم حسینی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۷ شهرداری نیز گفت: در تمام پروژه و طرح‌هایی که اعلام شد در این منطقه اجراشده مدتی بود که به‌شدت گره افتاده و پیش نمی‌رفت اما خوشبختانه با آمدن اسدی شهردار محترم گره‌ها در حال باز شدن و کارها در حال انجام است.
او افزود: روز پنج‌شنبه هفته گذشته شهردار شیراز در مراسم کلنگ زنی پروژه‌های محرومیت‌زدایی اعلام کرد که به‌زودی شاهد انقلاب محرومیت‌زدایی در شهر هستیم که اجرای این مهم سرلوحه کار من هم شد.
غلامرضا غلامی معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز هم در مراسم کلنگ زنی دو ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: هزینه اجرای این ایستگاه‌ها حدود 15 میلیارد تومان و در کنار آن پنج ایستگاه دیگر هم در آینده کلنگ زنی می‌شود و ایستگاه آتش‌نشانی شماره 6 نیز توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بهره‌برداری رسید.
او افزود: امروز شهرداری در حوزه آتش‌نشانی با تدوین طرح جامع اطفا حریق تنها شهر برنامه محور در این حوزه است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: در حال حاضر استاندارد جهانی رسیدن خودروهای آتش‌نشانی در حوادث ۷ دقیقه بوده و این در حالی است که آتش‌نشان‌های شیرازی رکورد زده و به‌طور میانگین در مدت‌زمان پنج دقیقه و پنج ثانیه درصحنه حضور می‌یابند که با افتتاح ایستگاه‌های جدید این زمان کمتر هم می‌شود.
غلامی گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰ شیر هیدرانت در نقاط مختلف شهر اجراشده است و با این اقدامات شهروندان می‌توانند اطمینان داشته باشند که در شهری ایمن زندگی می‌کنند.
شهردار منطقه 7 شیراز در این آیین گفت: پروژه‌های متنوعی در سطح منطقه در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن‌ها چهره منطقه متحول خواهد شد.
قاسم اکبری با تشریح برخی از این طرح‌های عمرانی افزود: در محورهای سهل‌آباد، دست خضر، وزیرآباد و سایر مناطق پروژه‌های لوله‌گذاری به طول 4 کیلومتر در جریان است و به‌موازات آن پروژه‌های زیرسازی و آسفالت معابر در بیشتر محلات در دست اجرا است که تعداد زیادی از آن‌ها تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.
او در ادامه با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که در حوزه ایمن‌سازی و ارزش‌افزوده به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: آرام‌سازی ترافیکی در مبادی ورودی شهر، ساخت مجموعه‌های تجاری محلی سهل‌آباد، احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، بوستان محله‌ای شهید شیرودی، عملیات بهسازی و توسعه فضای سبز به وسعت هفت هزار مترمربع در بلوار فرصت شیرازی و بلوار سادات در دستور کار قرارگرفته است.
شهردار منطقه 7 شیراز در بخش پایانی سخنانش اظهار امیدواری کرد که با بهره‌گیری از این پروژه‌های چهره منطقه هفت‌تا حدود زیادی متحول شده و شاهد کمرنگی محرومیت در این منطقه باشیم.
شهرام سبزیان فرد شهردار منطقه 11 شیراز در آیین کلنگ زنی و بهره‌برداری از ۴۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری، زیست‌محیطی و ترافیکی، درباره 11 پروژه سطح منطقه گفت: پروژه‌های سطح منطقه باهدف ارتقای فضاهای شهری و فضای سبز در دستور کار اجرایی قرار دارد.
او با اشاره به تکمیل پروژه بوستان محله‌ای ایثار در سطح منطقه افزود: این بوستان با بیش از ۳, هزار مترمربع فضای سبز، اختصاص مبلمان شهری و تجهیز روشنایی جز و بوستان‌های شاخص در سطح منطقه است.
شهردار منطقه 11 شیراز با اشاره به بوستان محله‌ای مهتاب به‌عنوان پروژه دیگر منطقه 11 گفت: افزایش سرانه فضای سبز یکی از رویکردهایی است که در احداث این پارک دنبال شده است.
سبزیان فرد به بوستان محله‌ای آفتاب به‌عنوان دیگر پروژه منطقه پرداخت و گفت: این بوستان فضای سبز و فضای تفریحی را افزایش می‌دهد.
او همچنین گفت: پروژه پیاده‌روسازی بولوار جانبازان باهدف افزایش ایمنی عابرین پیاده در دستور کار است.
اجرای دیوارگذری فاز یک و دو رودخانه خشک، تامین روشنایی مسیر زیپلاین به پل معلق بوستان سایه و کلنگ زنی سالن مطالعه جزو پروژه‌های یازده‌گانه منطقه 11 بود که سبزیان فرد به آن‌ها پرداخت.
شهردار منطقه 11 شیراز با اشاره به اینکه تمام تلاش منطقه 11 این است که تمام پروژه‌های فعلی ازجمله لوله‌گذاری ۱۷۰۰ متری بولوار رسول اعظم(ص)، باغ مهربانو و بوستان شهدای حج تا پایان سال عملیات اجرایی آن‌ها تمام و به بهره‌برداری برسد.

638e174b5f8ff.jpg

638e174c9c2e7.jpg

638e174e91857.jpg

638e17508ded8.jpg

638e175293b3b.jpg

 

کد خبر 204039

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید