پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۴۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: نقش استاندارد در توسعه اقتصادی بی‌بدیل است و همان طور که تولیدکنندگان نسبت به استاندارد و رعایت شاخص‌های موجود همکاری دارند، سازمان ملی استاندارد نیز حامی تولیدکنندگان است

به گزارش پیام خبر از اراک، مهدی اسلام پناه شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نظارت بر کیفیت خودروهای تولیدی از تاکیدات رئیس جمهور بوده و بر این استان در مدت یکسال گذشته تولید تیبا یک و ۲، ساینا، پژو۴۰۵ و سمند به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم متوقف شد و این مهم در مدت یکسال گذشته بی سابقه بوده و هر یک از خودروهای تولیدی که استانداردهای لازم در آنها رعایت نشود با سرنوشت این پنج خودرو مواجه می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: نشست شورای‌عالی استاندارد در مدت یکسال گذشته دوبار با حضور رییس جمهور تشکیل شده در صورتی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا ابتدای دولت سیزدهم، تنها دوبار این نشست برگزار شده بود.

اسلام پناه با یادآوری ترسیم خطوط قرمز در حوزه استاندارد کالاها توسط این سازمان، گفت: این سازمان در هیچ شرایطی از این خطوط کوتاه نخواهد آمد؛ حوزه سوخت یکی از بخش‌هایی است که در خصوص آن هیچگونه تساهل و تسامحی درنظر گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: همه ظرفیت‌ها بکار گرفته شده تا نشان حلال استاندارد جمهوری اسلامی تا حد قابل قبولی تقویت و توسعه یابد تا بتوانیم در حوزه بین الملل تجارت قابل توجهی برای واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم کنیم.

اسلام پناه ادامه داد: میزان کالاهایی که مشمول استانداردهای اجباری هستند بسته به شرایط، متغیر و دارای نوسان است، عدد چشمگیری است که شامل کالاهای وارداتی، تولید داخل و صادراتی و ماده سه قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد می‌شود.

وی اظهار داشت: کالاهای اساسی از دیگر مواردی است که اجازه عبور از خط قرمزها را نداشته و در زمان جنگ غذا نیز هیچ گونه کالای تقلبی وارد کشور نشد و تمام کالاها مورد آزمایش فنی قرار گرفته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: نقش استاندارد در توسعه اقتصادی بی‌بدیل است و همان طور که تولیدکنندگان نسبت به استاندارد و رعایت شاخص‌های موجود همکاری دارند، سازمان ملی استاندارد نیز حامی تولیدکنندگان است.

بازدید از چند واحد تولیدی ، نشست قرارگاه فرماندهی دانش بنیان، نشست با فعالان اقتصادی، شرکت در شورای استاندارد استان و تجلیل از واحدهای دریافت کننده استاندارد برتر استان از مهمترین برنامه‌های سفر رییس سازمان ملی استاندارد به استان مرکزی است.

 

کد خبر 204050

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید