سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی به مدت چهاروز همراه با رگبار و رعد و برق و وزش بادشدید،بارش برف در ارتفاعات شمالی استان هشدار داد.

به گزارش پیام خبر،مسعود حقیقت به اطلاعیه هشدار سطح نارنجی هواشناسی اشاره کرد و گفت: سامانه بارشی جدید از امشب از سمت شمال غربی همراه با بارش پراکنده باران وارد استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه این سامانه بارشی برای دوشنبه نیز در نیمه شمالی و بخش هایی از مرکز استان فعال خواهد بود اضافه کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ آذرماه نیز این سامانه بارشی با شدت بیشتر در نیمه شمالی و مناطق مرکزی و به صورت پراکنده در برخی نقاط جنوبی ادامه دارد.

مدیر کل هواشناسی فارس ادامه داد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها به ویژه در نواحی کوهستانی ، آبگرفتگی محدود در معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها نیز وجود دارد.

حقیقت افزود:احتیاط در تردد به دلیل لغزندگی جاده ها، پرهیز از سفر های برون شهری، عدم تردد و یا اتراق در حاشیه رودخانه ها و اطراف مسیل ها ،پاکسازی و لایروبی کانال ها و اب راه ها و عدم پارک خودرو زیر درختان فرسوده ، توصیه می شود.

مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد :‌ بعد از عبور این سامانه بارشی در آخر هفته ، اوایل هفته آینده نیز سامانه بارشی جدید دیگری استان فارس را در بر خواهد گرفت.

 

کد خبر 204052

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید