سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیّه و اربعین شهدای حرم مطهر، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، غرق عزا و ماتم است.

به گزارش پیام خبر، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس، ضمن عرض تسلیت و تعزیت این ایّام اظهار کرد: پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱، اربعین ۱۳ شهید حمله ددمنشانه عنصر تکفیری به بارگاه منور سیدالسادات الاعاظم است که با چهل و یکمین سالگرد شهادت شهیدمحراب حضرت آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین سالگرد شهید سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، مقارن شده است.

دکتر طلایی ادامه داد: به همین مناسبت ویژه برنامه های مختلفی، با حضور خانواده های معظم شهداء، مسئولان استانی و کشوری، خدام اعتاب مقدسه ایران اسلامی و عموم زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، در این بارگاه منور اجرا می شود.

وی در تشریح این برنامه ها که از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه، برگزار می شوند، گفت: سه شنبه ۱۵ آذر ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، دعای توسل با نوای حاج مهدی سروری در شبستان امام خمینی(ره) تلاوت خواهد شد.
وی پیرامون برنامه های شب شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: چهارشنبه ۱۶ آذر ماه در شب شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق پیرامون فضایل و مناقب سیدة نساء العالمین، سخنرانی و حاج مهدی سروری، مرثیه سرایی می کند.

معاون فرهنگی حرم مطهر در ادامه در خصوص مراسم اربعین شهدای حرم مطهر و چهل و یکمین سالگرد شهادت شهیدمحراب حضرت آیت الله دستغیب و دومین سالگرد شهید سردار استوار محمودآبادی، گفت: پنجشنبه ۱۷ آذرماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن می پردازد و در ادامه مداحان اهل بیت علیهم السلام، حاج صادق آهنگران و حاج عباس حیدرزاده، ضمن قرائت دعای روحبخش کمیل، مرثیه سرایی خواهند کرد. این مراسم، علاوه بر شبکه استانی به صورت زنده از شبکه ۱ سیما و رادیو زیارت، پخش می شود.

دکتر طلایی، ادامه داد: جمعه ۱۸ آذر ماه، دعای پرفیض ندبه، با نوای حاج عباس حیدرزاده، قرائت می شود. سخنران این مراسم نیز حجت الاسلام و المسلمین حدائق، خواهد بود. این مراسم هم به صورت زنده از شبکه ۱ سیما پخش می شود.
وی در ادامه به آغاز فراخوان سوگواره ملی هنری- ادبی شاهچراغ(ع) در دو محور بزرگداشت شهدا و جانبازان این حمله سبوعانه و محکومیت هتک حرمت سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، اشاره کرد و گفت: علاقه مندان جهت شرکت در این سوگواره و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به بخش مربوطه در پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/soogvare مراجعه فرمایند.

برگزاری محافل انس با کلام الله مجید، برپایی نمایشگاه و ایستگاه های صلواتی و موکب های مختلف در جوار حرم مطهر، برگزاری محافل قرآنی در منزل شهداء و اجرای ویژه برنامه های مختلف برای کودکان و نوجوانان، از دیگر برنامه های حرم مطهر، در این مناسبت است که معاونت فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس، در این گفتگو به آن ها اشاره کرد.

 

کد خبر 204065

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید