پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۱۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس:

باید به خانواده های شهدا ، ایثارگران و جانبازان عزت بدهیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با تاکید بر اینکه باید به خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان عزت بدهیم گفت:برخلاف اظهار نظرهایی که در جامعه در خصوص اعطای امتیازات به ایثارگران و خانواده‌های شهدا هست امروز ۱۸هزار و ۵۰۰نفر از خانواده‌های شهدا و جانبازان موفق به دریافت زمین نشده‌اند و در نوبت دریافت زمین و مسکن هستند.

به گزارش پیام خبر، ابراهیم بیانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به ۴۲ هزار جانباز سرافراز در استان فارس خدمت می کنیم گفت: این جانبازان از پنج درصد تا ۷۰ درصد هستند که از ارگان ها و نهادهای مختلف نظیر ارتش، سپاه، فراجا، بسیج و جهاد کشاورزی و همچنین آحاد مختلف مردم در دوران دفاع مقدس بوده‌اند.
مدیر کل بنیاد شهید فارس ادامه داد: استان فارس ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید سرافراز تقدیم کرده است که نزدیک به ۲ هزار ۲۳۹ نفر آزاده و از این مجموع ۴ نفر بانو هستند، همچنین ۱۶۴ نفر از خواهران استان فارس جانباز هستند.
وی همچنین با اشاره به وجود نخبگان از مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در بین دستگاه های مختلف بنیاد شهید بیشترین نخبگان و تشکل‌های گوناگون را به خود اختصاص داده است و از بیش از یک هزار نخبه در بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس هستند.
مدیر کل بنیاد شهید فارس به تعداد تشکل های غیردولتی این بنیاد نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید از بیشترین تعداد تشکل های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برخوردار است،که انجمن جانبازان بصیر، انجمن جانبازان قطع عضو، انجمن جانبازان ضایعه نخاعی، انجمن فرزندان شهدا، انجمن همسران شهدا، انجمن جانبازان شیمیایی، انجمن زندانیان مسلمان قبل از انقلاب و مؤسسه پیام‌آوران ایثار که در حوزه روایتگری فعالیت می‌کند از جمله انجمن‌های مردمی به شمار می‌روند که اعضای این انجمن‌ها در عرصه‌های مختلف مشارکت دارند و در کنار مردم مشغول فعالیت‌های اجتماعی هستند.
بیانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه عده ای در جامعه خانواده های جانبازان و شهدا را زیر سوال میبرند که امتیاز در اختیاز آنان است افزود: خانواده شهدا و ایثارگران سال ها ازحضور و محبت پدر محروم بوده یا رنج و سختی و بیماری پدرخود را دیده اند که این امتیازات که قابل توجه هم نیست بری آنان خلا پدری را جبران نمی کند.
وی با تاکید بر اینکه باید به خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان عزت بدهیم اظهار داشت: یکسال پیش صحبتی مطرح شد مبنی بر واگذاری خودرو خارج از نوبت که تاکنون چیزی اختصاص پیدا نکرده است و در حد حرف باقی ماند.
‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در خصوص مسکن ایثارگران نیز گفت: برخلاف اظهار نظرهایی که در جامعه در خصوص اعطای امتیازات به ایثارگران و خانواده‌های شهدا در این بخش صورت می‌گیرد امروز ۱۸هزار و ۵۰۰نفر از خانواده‌های شهدا و جانبازان موفق به دریافت زمین نشده‌اند و در نوبت دریافت زمین و مسکن هستند.
بیانی ادامه داد: در این راستا تعدادی از ایثارگران که در شهر شیراز هستند قرار است با واگذاری زمین به صورت مشاعی یا به صورت ساخت انبوه زمین به آنان واگذار شود و امیدوار هستیم تا یک سال آینده بتوانیم مشکل بخش اعظمی که در نوبت دریافت زمین هستند را مرتفع کنیم‌.
بیانی درپایان از برگزاری مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور خانواده شهدای این حادثه تروریستی خبر داد و افزود: این مراسم با برنامه بزرگداشت چهل و یکمین سالروز شهادت شهید دستغیب و دومین سالروز شهادت شهید مدافع حرم، سرلشکر شهید «رسول استوارمحمودآبادی» همزمان شده است که روز پنج شنبه 17 آذر در شبستان «امام خمینی (ره)» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 204080

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید