سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۳۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم ملی فوتبال برزیل با شکست پرگل کره جنوبی راهی یک چهارم شد و برای مدعیان خط و نشان کشید.

به گزارش پیام خبر، دیدار ششم از مرحله یک هشتم جام جهانی ۲۰۲۲ فطر به میزبانی ورزشگاه ۹۷۴ با قضاوت کلمنت تورپین و کمک هایش نیکولاس دانوس سیریل گرینگور برگزار شد و تیم ملی فوتبال برزیل با نتیجه پرگل چهار-یک کره جنوبی را در هم کوبید تا راهی دور یک چهارم شود.
نیمه نخست برزیلی ها توفانی ظاهر شدند و در همان دقیقه هفت روی پاس رافینیا، وینیسیوس جونیور دروازه کره جنوبی را باز کرد.
دقیقه ۱۳ برزیل روی خطایی که مدافع کره روی ریچارلیسون مرتکب خطا شد و داور رای به یک ضربه پنالتی داد و نیمار به راحتی گل دوم سلسائو را وارد دروازه کره جنوبی کرد.
دقیقه ۱۶ شوت پر قدرت هی چان از پشت محوطه جریمه برزیل را آلیسون بکر از زیر طاق دروازه به بیرون فرستاد.
دقیقه ....مثلث مارکینیوش، کاسیمیرو و ریچارلیسون عمق دفاع کره را هدف قرار داد و ریچارلیسون گل سوم سلسائو را به ثمر رساند.
دقیقه ۳۱ هوان لی چان از سمت چپ دروازه برزیل به عمق زد که شوت این بازیکن را آلیسون بکر دفع کرد.
دقیقه ۳۶ ارسال وینیسیوس جونیور از سمت چپ دروازه کره، با ضربه مهار نشدنی لوکاس پاکتا تبدیل به گل چهارم برزیل شد تا کار چشم بادامی ها در همان نیمه نخست تمام شود.
نیمه دوم نماینده آسیا بازی بهتری به نمایش گذاشتند و دقیقه ۴۶ نیمه دوم اولین خطر را کره ایجاد کرد که سون در شکاف خط دفاعی برزیل با آلیسون تک به تک شد و ضربه این بازیکن را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۵۳ رافینیا با ضربه ای فنی درون محوطه کره قصد گلزنی داشت که کیم سئونگ‌ یو مانع ثبت گل پنجم برزیل شد.
دقیقه ۶۳ باز هم رافینیا با دروازه بان کره برای گلزنی دوئل کردند که کیم سئونگ یو موفق تر بود و توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۶۸ روی اشتباه خط دفاع برزیل، توپ مقابل هوای هی چان قرار گرفت که شوت این بلزیکن را آلیسون بکر مهار کرد و در ریباند ضربه برگشتی سون را مدافعان برزیل اجازه ندادند وارد دروازه شود.
دقیقه ۷۶ ضربه ایستگاه کره را برزیلی ها برگشت دادند اما توپ برگشتی را پائک سئونگ هو از فاصله ای دور از پشت محوطه جریمه، تبدیل به گل اول نماینده آسیا و یکی از زیباترین گل های جام جهانی ۲۰۲۲ کرد.
در دقایق پایانی نیمه دوم تیته سرمربی برزیل مهره های اصلی خود را از بازی بیرون کشید تا آن ها را برای دیدار یک چهارم بدون مصدومیت در اختیار داشته باشد.
سلسائو در نیمه دوم علاقه ای به زدن گل های بیشتر نداشت و سعی در حفظ نتیجه داشت و از تک موقعیت های خود نیز بهره ای نبرد تا در پایان با برتری چهار-یک این دیدار را به پایان ببرد.
تیم ملی فوتبال برزیل در دور یک چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با کرواسی نایب قهرمان دوره گذشته دیدار می کند.

 

کد خبر 204093

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید