سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۳۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روز شانزدهم جام جهانی ۲۰۲۲ با رسیدن پریشیچ به صدر گلزنان تاریخ کرواسی در جام های جهانی، پایان ورزشگاه ۹۷۴، حمایت بازیکنان برزیل از پله و کاهش بینندگان تلویزیونی این رویداد در اروپا همراه بود.

به گزارش پیام خبر، بازیکنان برزیل در پایان برد شیرین مقابل کره جنوبی در دور یک هشتم جام جهانی قطر، از پله اسطوره فوتبال این‌ کشور که به دلیل سرطان در بیمارستان بستری است حمایت کردند.

ایوان پریشیچ با زدن گل به ژاپن در دور یک هشتم جام جهانی قطر، با شش گل، در کنار داور شوکر به عنوان بهترین گلزن تاریخ کرواسی در جام جهانی قرار گرفت.

بر طبق آمار گزارش شده، تعداد بینندگان تلویزیونی جام جهانی ۲۰۲۲ در اروپا به میزان قابل توجهی نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ کاهش داشته است.

حدود ۵۴ میلیون نفر اولین دیدار تیم خود را از تلویزیون تماشا کردند که این امار نزدیک به ۴۰ میلیون نفر کمتر از جام جهانی ۲۰۱۸ بوده است.

از آغاز جام جهانی ۲۰۱۰، برزیل اولین تیمی است که در یک بازی مرحله حذفی در ۱۵ دقیقه نخست با دو گل از حریف پیش می‌افتد.

این اتفاق آخرین بار در جام جهانی ۲۰۰۶ و در بازی آلمان مقابل سوئد رخ داده بود.

هاجیمه‌ موریاسو سرمربی تیم‌ ملی ژاپن بعد از شکست مقابل کرواسی و از جام‌جهانی قطر، روبروی هواداران سامورایی عذرخواهی کرد.

برزیل به دومین تیمی تبدیل شد که در چند دوره اخیر جام های جهانی موفق شد در نیمه نخست یک بازی مرحله حذفی حداقل ۴ گل به ثمر برساند.

ژرمن ها در سال ۲۰۱۴ این کار را کردند و در پایان آن مسابقه به یاد ماندنی برزیل را هفت-یک شکست دادند.

الرکراکی سرمربی تیم‌ ملی مراکش در نشست خبری پیش از بازی مقابل اسپانیا گفت: ما حق داریم رویای قهرمانی در جام جهانی را داشته باشیم، نگفتیم که توانایی قهرمانی در جام جهانی را داریم اما باید جاه طلب باشیم و به جلو نگاه کنیم چرا که تیم های آفریقایی باید به مانند یک بازیکن جوان، رویای این را داشته باشند.

تنها سه دروازه ‌بان در تاریخ جام‌ های جهانی موفق به مهار سه ضربه در ضربات پنالتی شده‌ اند که ریکاردو از پرتغال برابر انگلیس در سال ۲۰۰۶، دانییل سوباشیچ از کرواسی برابر دانمارک در سال ۲۰۱۸ و دومینیک لیواکوویچ از کرواسی مقابل ژاپن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در این لیست قرار دارند.

در شش دیدار آخر جام‌ جهانی که به ضربات ‌پنالتی کشیده شده، تیمی که ضربه دوم را زده در نهایت پیروز شده است.

نشریه اکیپ کشور فرانسه در واکنش به درخشش امباپه مقابل تیم ملی لهستان تیتر زد خدا پادشاه ما را حفظ کند.

جردن هندرسون ستاره انگلیس پس از پایان بازی مقابل سنگال برای حمایت از رحیم استرلینگ که خانه‌ اش مورد سرقت قرار گرفت، با شورت ورزشی شماره ۱۰ این مهاجم جلوی دوربین ‌ها ظاهر شد.

چوگو سونگ مهاجم کره جنوبی که به دلیل درخشش در جام جهانی قطر پیشنهاد ازدواج زیادی را دریافت کرده پیجش در اینستاگرام از ده هزار فالور به دو میلیون و پانصد هزار نفر رسیده است.

از هشت بازی آخر کرواسی در دور حذفی یورو و جام جهانی، هفت دیدار آن ها به وقت‌ های اضافه کشیده شده و تنها فینال جام جهانی ۲۰۱۸ در ۹۰ دقیقه به پایان رسید.

برخی از اکانت‌ های فوتبالی مدعی شدند که گل ژاپن به کرواسی آفساید بوده ولی براساس قوانین فیفا دست ‌ها به جز بازوها، از موارد آفساید محسوب نمی‌شود.

کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، ژردان شکیری و ایوان پریشیچ بازیکنانی هستندکه در هر سه جام جهانی ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ گلزنی کرده‌اند.

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا شکایت فرانسه از داور دیدار بازی مقابل تونس را رد کرد.

ورزشگاه ۹۷۴ یکی از ورزشگاه‌ های ساخته شده قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ که اجزا تشکیل دهنده آن کانتینرهای حمل بار و فولاد قابل بازیافت است، پس از بازی برزیل و کره جنوبی که آخرین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ در این ورزشگاه بود، ناپدید خواهد شد و اجزای آن به مناطقی از دنیا ارسال می‌ شود که نیاز به زیرساخت دارند.

 

کد خبر 204096

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید