سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۰۸:۵۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در سال جاری نیز کشت قراردادی گندم دنبال می شود، گفت: یکی از سیاست های تشویقی برای کشت قراردادی گندم تامین کودهای پایه تا 50 درصد قیمت تمام شده یارانه ای برای گندمکاران است.

به گزارش پیام خبر،مجتبی دهقان پور در حاشیه نشست فوق العاده ستاد زراعت این سازمان گفت: پرداخت 100 هزارتومان افزایش قیمت تشویقی به ازای هر تن گندم تحویلی، در اولویت خرید قرار گرفتن محصول کشت های قراردادی و در اولویت پرداخت بودن وجوه ما به ازای خرید، از دیگر مشوق های دولت در کشت قراردادی گندم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در کشت قراردادی گندم صدور بیمه نامه را با 20 درصد تخفیف انجام می دهیم و کشاورزان مابقی حق بیمه را در زمان تحویل محصول به دولت پرداخت می کنند، اظهار کرد: پرداخت 1500 تومان به ازای خرید هر کیلوگرم گندم یک سیاست تکمیلی است که برای خرید گندم تمامی گندمکاران اعمال خواهد شد.
به گفته وی؛ بر اساس تمهیداتی که وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته است و با رویکرد مثبتی که شرکت بازرگانی دولتی دارد، در استان فارس هم با همکاری خیلی خوبی که بین مجموعه جهاد کشاورزی و اداره کل غله و بازرگانی است، تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا گندمکاران در قالب کشت قراردادی بتوانند از سیاست های تشویقی مد نظر بهرهمند شوند.
او ضمن تقدیر از کشاورزان استان فارس که در امنیت غذایی کشور و این استان نقش آفرینی بسزایی دارند، ابراز کرد: در حال حاضر با اجرای کشت قراردادی گندم فرصت خوبی برای کشاورزان فراهم شده است تا با مشارکت در اجرای آن قسمتی از نهاده های مورد نیازشان تامین شود.
دهقان پور با بیان اینکه در استان فارس از نظر وضعیت ذخیره کودهای پایه و کود اوره در بهترین حالت قرار داریم، اضافه کرد:کشاورزان می بایست حداکثر استفاده بهینه از این کودها را داشته باشند به خصوص کودهای پایه که بتوانند به افزایش تولید کمک کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: امیدوار هستیم ارتباط بین کشاورزان و کارشناسان در پهنه های تولیدی قوی تر شود و بتوانیم از رهگذر ضریب نفوذ دانش در واحدهای تولیدی به افزایش بهره وری برسیم.

 

کد خبر 204097

 

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید
شکرگزار | ۱ سال پیش
خداروشکرخداکنه باران نعمت الهی برهمه مردم جهان بباره وخشکسالی درکشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران برطرف بشه ومردم فقط ازخداوند متعال کمک بخواهند نه ازکشورهای دیگر به یاری خدا خشکسالی تمام شود معیشیت مردم تامین میشود شغل ایجاد میشودوهمه قشر مردم ومسولین دررفاه به وظایفشان عمل میکننددرودخدابه مسولین که ازحق کارگروکشاورزفقی
ر وبیت المال برای ثروتمندشدن خودشان دزدی نمیکنندوحمایت میکنند تادیگران هم قدرت خریدداشته باشندوشرمنده خانواده شون نشوند
0
0