سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر مخابرات منطقه فارس درگفتگو با برنامه رادیویی”سلام کاکو”: تعرفه تلفن ثابت نزدیک به ۱۲ سال است که تغییر نکرده و در حال حاضر برای تلفن های ثابت به شکل قانونی یک میزان حداقل کارکرد درنظر گرفته است و تغییر تعرفه ای انجام نشده است.

به گزارش پیام خبر و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه ، مهندس ایزدی ضمن اعلام خبر فوق افزود: مخابرات برای ارائه خدمات و توسعه و فیبر نوری دچار مشکل شده در همین راستا به شکل کاملا قانونی برای تلفن های ثابت یک میزان حداقل کارکرد در نظر گرفته است.

در ادامه مدیر مخابرات منطقه فارس در تشریح جزئیات این طرح افزود: در مراکز استان ها حداقل کارکرد ۱۵۰ هزار ریال و در سایر شهرها این مبلغ ۱۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با ۱۵۰ هزار ریال در مراکز استان ها می توان از ۳۳۳۳ مکالمه شهری تلفن ثابت به تلفن ثابت یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه تلفن ثابت بین استانی و یا ۲۳۸ دقیقه مکالمه ثابت به سمت تلفن همراه استفاده کرد.

مهندس ایزدی تصریح نمود: این حداقل هزینه نگهداری است که برای مشترکین در نظر گفته شده است و مشترکین شهرستان شیراز می توانند از یکی از این سه آیتم یا در مجموع از ترکیبی از این سه آیتم تا سقف ۱۵۰ هزار ریال استفاده نمایند این به این معنی نیست که مجموع هر سه آیتم برای مشترک در نظر گرفته بلکه سقف هزینه که ۱۵۰ ریال است معیار می باشد.

مدیر مخابرات منطقه فارس حداقل مبلغ در نظرگرفته شده در سایر شهرها را ۱۰۰ هزارریال و میزان ۲۶۶۶ مکالمه شهری یا ۳۵۵ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۱۹۰ دقیقه مکالمه با تلفن همراه عنوان کرد.

مهندس ایزدی در تشریح مصوبات قانونی اجرای این طرح افزود: شرکت مخابرات بیش از ۱۲ سال است که تعرفه خود را افزایش نداده است و اگر مخابرات بخواهد در همه زمینه ها از نگهداری شبکه موجود و توسعه فیبر نوری تا ارائه خدمات جدید اقدامی انجام دهد بایستی درآمد و هزینه آن به شکل منطقی و یک پارچه تغییر کند.

وی افزود: در خواست تغییر سالهاست که از سوی شرکت مخابرات دنبال شده و درخواست های خود را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، ستاد تنظیم بازارو شورای رقابت ارسال کرده بود و سال ها طول کشید که با این حداقل میزان نگهداری موافقت شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس در خصوص مصوبات قانونی اجرای این طرح افزود: موصوبه شماره ۴۶۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ شورای رقابت که به تصویب رسیده بعد از آن سازمان تنظیم مقررات هم آن را تایید کرده و در نهایت به تصویب ستاد تنظیم بازار که معاون اول ریاست جمهوری ریاست آن را بر عهده دارند نیز رسیده است.

وی افزود: اجرای این طرح زمان بر شده و از ابتدای شهریور ماه سال ۱۴۰۱ اجرایی شده است.

مهندس ایزدی اظهار داشت: تمام هزینه های مخابرات بین ۱۱ تا ۳۰ برابر افزایش داشته است برای مثال در بخش خریدهای ارزی ۳۰برابر و در بخش نیروی انسانی ۱۳ برابر بوده است .

در پایان مهندس ایزدی در خصوص تلفن های بدون کارکرد اظهار داشت: اگر مشترکین گرامی تلفنی در منزل دارند که بدون کارکرد است و واقعا هیچ استفاده ای ازآن نمی کنند مخابرات آمادگی پس گرفتن این خطوط را دارد.

 

کد خبر 204102

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید