سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: بیش از 115 شرکت تولیدی در حوزه گل و گیاه و گلخانه در سایت نمایشگاهی فارس حضور دارند. 

زارش پیام خبر، علی فرهادی در جمع خبرنگاران گفت: هفدهمین نمایشگاه گلخانه، باغبانی، گل و گیاه و تجهیزات وابسته به همراه هفدهمین نمایشگاه گیاهان دارویی از امروز در سایت نمایشگاهی فارس اغاز به کار کرد. 

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: شرایط آب و هوایی مناسب و متنوع و آفتاب تابان ایران ، نیروی انسانی کار آمد و ارزان، منابع انرژی ارزان و همچنین برخورداری از منابع ژنتیکی بسیاری از گیاهان زینتی و گلخانه ای و گیاهان دارویی، این کشور را تبدیل به یکی از مستعدترین مناطق جهان برای تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی کرده است. 

وی تاکید کرد: از محدودیت های استراتژیک در این بخش محدودیت منابع آب و زمین می باشد، لذا لازم است در کشور ما نیز به منظور بهره برداری بهینه از منابع و پیشرفت در امر تولید این محصولات، هم چون کشور های فعال در این زمینه مثل هلند که علی رغم محدودیت سرزمینی به گسترش و ایجاد گلخانه های بزرگ روی آوردند، برنامه ریزی و زیرساخت های لازم را ایجاد کنیم. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس ادامه داد: به دلیل اهمیت نقش و جایگاه این حوزه ها، هر ساله نمایشگاه های تخصصی کشاورزی و باغبانی به عنوان محلی برای رونمایی از آخرین دستاورد ها، تکنولوژی، محصولات و خدمات این صنایع در سراسر دنیا برگزار می شوند و در همین راستا شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس به منظور فراهم کردن بستر لازم برای معرفی آخرین دستاوردهای فنی و علمی و روش های نوین کشت،نگهداری و برداشت همراه با تبادل اطلاعات و تجربیات و بازاریابی بین تولیدکنندگان، متخصصین و بهره برداران هفدهمین نمایشگاه بین المللی گلخانه، باغبانی، گل و گیاه و تجهیزات وابسته را به همراه هفدهمین نمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی و صنایع وابسته برگزار می کند. 

وی اعلام کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کلاس های آموزشی در سالن بهار با هدف آموزش آخرین روش های پرورش گل و گیاه و افزایش بهره وری باغات و همچنین توسعه گلخانه ها برای تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان برگزار می شود. 

فرهادی با بیان اینکه بیش از 115 شرکت کننده در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: شرکت کنندگان از استان های فارس، یزد، تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، خوزستان، مرکزی، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قم، همدان، کرمان و خراسان رضوی هستند. 

وی اعلام کرد: این عناوین نمایشگاهی در متراژی به مساحت ده هزار مربع و در سالن های حافظ، نرگس و سرو برگزار می شود و علاقمندان می توانند پس از دریافت بلیط بازدید از وبگاه شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس به آدرس www.farsfair.ir از این عناوین نمایشگاهی بازدید کنند.

 

کد خبر 204107

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید