شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۳۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرتغالی ها در یک هشتم جام جهانی قطر، با قدرت سوئیس را مغلوب کردند و برای مراکش خط و نشان کشیدند.

به گزارش پیام خبر، آخرین بازی دور یک هشتم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میزبانی ورزشگا لوسیل و با قضاوت سزار راموس و کمک هایش آلبرتو مندز و میگوئل پارادس برگزار شد و تیم ملی فوتبال پرتغال مقتدرانه با نتیجه پرگل شش-یک سوئیس را در هم کوبید و جواز حضور در یک چهارم را به دست آورد.
دقیقه ۱۷ گونزالو راموس با پاس ژوآئو فلیکس در محوطه جریمه سوئیس صاحب توپ شد و با شلیکی مهار نشدنی از زاویه بسته، توپ را به طاق دروازه حریف دوخت و گل اول پرتغال رقم خورد.
دقیقه ۲۱ همکاری دیدنی بازیکنان پرتغال، فرصت را پست محوطه جریمه سوئیس برای اوکتاویو فراهم کرد که ضربه او در اختیار یان زومر قرار گرفت.
دقیقه ۳۰ کاشته ایستگاهی ژردان شقیری با کمترین اختلاف ممکن و با واکنش کاستا سنگربان پرتغال از کنار تیرک دروازه راهی کرنر شد.
دقیقه ۳۳ سانتر فلیکس از سمت چپ دروازه پرتغال با ضربه سر فابین شار مدافع سوئیس نزدیک بود گل بخودی را شکل دهد که این توپ از کنار دروازه راهی کرنر شد و ضربه کرنر برونو فرناندز با پرواز بلند په په مدافع جلو کشیده سلسائو اروپا، به گل دوم تبدیل شد.
دقیقه ۳۷ ارسال فرناندز از سمت راست با دفع ناقص سنگربان پرتغال روبرو شد تا فرولر با ضربه سر اقدام به باز کردن دروازه پرتغال کند اما دیه گو دالوت مدافع این تیم روی خط، توپ را برگرداند تا کل اول سوئیس شکل نگیرد.
دقیقه ۴۳ پاس عمقی برونو فرناندز فرصتی عالی را برای گونزالو راموس فراهم کرد اما ضربه این بازیکن با واکنش یان زومر روبرو شد تا پرتغالی ها به گل سوم نرسند.
نیمه دوم نیز با حملات پرتغالی ها شروع شد و در دقیقه ۵۱ روی پاس دیگو دالوت از سمت راست، باز گونزالو راموس بازیکن طلایی این دیدار بود که توپ را از میان پاهای یان زومر عبور داد و گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر رساند. 
دقیقه ۵۵ همکاری اوکتاویو، فلیکس و راموس در نهایت رافائل گوئررو را صاحب توپ کرد و شلیک غیر قابل مهار این بازیکن به طاق دروازه سوئیس چسبید و پرتغال چهار-صفر جلو افتاد.
دقیقه ۵۸ ارسال کرنر شقیری با دخالت مدافعین پرتغال به راحتی در اختیار مانوئل اکانجی قرار گرفت و گل اپل سوئیس به دست آمد.
دقیقه ۶۷ باز تک تیرانداز پرتغالی ها بود که با پاس ژوائو فلیکس، با زومر تک به تک شد و گل پنجم را وارد دروازه سوئیس کرد.
دقیقه ۸۴ کریستیانو رونالدو دروازه یان زومر سوئیسی را باز کرد اما کمک داور با بالا بردن پرچم به نشانه آفساید این گل را مردود کرد.
در دومین دقیقه از وقت های اضافه نیمه دوم رافائل لیائو از سمت چپ محوطه جریمه با ضربه ای فنی و مهار نشدنی گل ششم را وارد دروازه سوئیس کرد تا این دیدار پرگل و جذاب شش-یک از آن پرتغال شود.
نکته قابل توجه این بازی حضور کریستیانو رونالدو اردوی نیمکت پرتغال بود که از دقیقه ۷۳ وارد زمین شد.
تیم ملی فوتبال پرتغال در دور یک چهارم جام جهانی قطر با مراکش دیدار می کند.

 

کد خبر 204118

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید