سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۳۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گونچالو راموس با هت تریک مقابل سوئیس دومین گلزن جوان جام های جهانی شد و نخستین هت تریک سابقات قطر را ثبت کرد.

به گزارش پیام خبر، در پایان روز هفدهم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، گونچالو راموس با زدن سه گل مقابل سوئیس به دومین بازیکن تاریخ پرتغال تبدیل شد که پس از اوزه بیو، در جام جهانی هت تریک می کند.

راموس هم چنین با ۲۱ سال و ۱۶۹ روز به دومین گلزن پرتغالی تاریخ جام های جهانی پس از کریستیانو رونالدو تبدیل شد.

گونچالو نخستین هت تریک جام جهانی قطر را نیز ثبت کرد و دومین بازیکن جوان جام های جهانی پس از پله برزیلی شد که در این مسابقات موفق به زدن سه گل می شود.

مراکش پس از تیم غنا در سال ۲۰۱۰، به دومین تیم آفریقایی تاریخ جام جهانی تبدیل شد که راهی مرحله یک چهارم نهایی شده است.

په په مدافع پرتغال با ۳۹ سال و ۲۸۳ روز به مسن ترین بازیکن جام های جهانی تبدیل شد که در مراحل حذفی گلزنی می کند.

تیم ملی برزیل اولین تیم تاریخ جام جهانی است که تمام بازیکنان حاضر در لیستش موفق به بازی در رقابت های جام‌ جهانی قطر شدند.

لوئیز انریکه سرمربی تیم کلی فوتبال اسپانیا اعلام کرد: تمام درآمد خود از ویدیو های زنده در برنامه Twitch را به خیریه اهدا خواهند کرد‌.

بعد از ۱۸ سال، اولیور بیرهوف مدیر تیم ملی فوتبال آلمان از سوی فدراسیون این کشور از کار برکنار شد.

پس از شکست کره جنوبی مقابل برزیل و حذف از جان جهانی ۲۰۲۲ قطر، پائولو بنتو سرمربی چشم بادامی ها پس از چهار سال فعالیت در تیم ملی‌ کره، از این تیم جدا شد.

با اعلام نشریه دیلی میل، کیلیان امباپه ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه به دلیل احساس درد از ناحیه مچ پا در تمرینات گروهی این تیم غایب بود و زیر نظر کادر پزشکی تمرینات اختصاصی انجام داد.

کیکر از توماس توخل سرمربی سابق چلسی به عنوان گزینه اصلی جایگزینی هانسی فلیک نام برد و نوشت که در صورت اخراج یا استعفای فلیک نوبت توخل خواهد بود که هدایت ژرمن ها را برعهده بگیرد.

کیلیان امباپه بازیکن تیم ملی فوتبال فرانسه با ۱۵۰ ‌بازی کمتر از کریستیانو رونالدو و ۱۹ بازی کمتر از لیونل مسی،‌ به رکورد ۲۵۰ گل در دوران حرفه‌ای خود رسید.

مارسلو بروزوویچ هافبک ۳۰ ساله تیم ملی کرواسی در شب پیروزی کروات‌ ها برابر ژاپن در مرحله یک‌ هشتم جام جهانی ۲۰۲۲، با ۱۶ کیلومتر و ۷۰۰ متر به رکورد بیشترین مسافت پیموده شده توسط یک بازیکن در تاریخ جام جهانی دست یافت.

فدراسیون فوتبال ژاپن در آستانه ارائه پیشنهادی دو ساله برای تمدید قرارداد هاجیمه موریاسو است و این در حالی است که قرارداد جدید قابلیت تمدید برای دو سال بیشتر را خواهد داشت که این بدین معنا است که این مربی ژاپنی تا جام جهانی ۲۰۲۶ هم می‌‌ تواند روی نیمکت سامورایی ها حضور داشته باشد.

گاوی هافبک تیم ملی اسپانیا در بازی مقابل مراکش با ۱۸ سال و ۱۲۳ روز، جوان ترین بازیکنی است که بعد از پله در فینال سال ۱۹۵۸ با ۱۷ سال و ۲۴۹ روز، در مرحله حذفی جام جهانی بازی می کند.

برای اولین بار از سال ۲۰۰۸، کریستیانو رونالدو در یک رقابت معتبر روی نیمکت‌ پرتغال قرار گرفت.

آخرین بار که این ستاره پرتغالی بازی را از روی نیمکت شروع کرد به دور گروهی یورو ۲۰۰۸ بر می گشت که مقابل سوئیس با دوگل مغلوب شدند.

گونچالو راموس پس از میروسلاو کلوزه آلمانی به دومین بازیکن تاریخ جام جهانی تبدیل شد که در اولین حضورش در این رقابت ها موفق به ثبت هت‌ تریک شده است.

 

کد خبر 204119

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید