سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۲۳:۰۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فیفا سهمیه قاره ها را برای جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام کرد که اروپا، آفریقا و آسیا دارای بیشترین سهمیه خواهند بود و سرمربی آلمان تا پایان یورو ۲۰۲۴ با ژرمن ها خواهد بود.

به گزارش پیام خبر، هانسی فلیک با وجود حذف آلمان از جام جهانی در سمتش ابقا شد و در یورو ۲۰۲۴ بر روی نیمکت مانشافت خواهد بود.

فیفا تعداد سهمیه قاره ها برای جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک کانادا، آمریکا و مکزیک برگزار خواهد شد را اعلام کرد که اروپا با شانزده سهمیه مستقیم، آفریقا با ۹ سهمیه مستقیم، آسیا با هشت سهمیه مستقیم، آمریکای‌شمالی، کونکاکاف و حوضه دریای کارائیب با شش سهمیه مستقیم، آمریکای جنوبی با 6 سهمیه مستقیم، اقیانوسیه با یک سهمیه مستقیم و سهمیه پلی‌ آف با دو تیم از بین قاره های آمریکا ، آسیا و آفریقا خواهد بود.

میزبان ها به طور مستقیم حضور خواهند یافت و سهمیه آن ها از سهمیه آن منطقه کسر خواهد شد.

برزیل تنها تیمی است که در هر هشت دوره اخیر جام‌ های جهانی، در مرحله یک‌چهارم نهایی حضور دارد.

علیرضا فغانی پس از اشتباه در اعلام پنالتی به سود پرتغال که در نهایت سبب شد تا اروگوئه نتواند از گروهش صعود کند، کمیته داوران فیفا را بر آن داشت که دیگر به تیم داوری ایرانی قضاوت ندهد.

پیر لوییجی کولینا ریٔیس کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال با اعلام این موضوع گفت که تیم داوری ایرانی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، می‌توانند محل اقامت خود را ترک کنند چرا که آن ها دیگر قضاوتی در این رقابت ها نخواهند داشت.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس که در حال حاضر هدایت عمان را بر عهده دارد به قطر خواهد رفت تا دیدار کرواسی مقابل برزیل را از نزدیک تماشا کند.

۲۸ گل در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۸ به‌ ثمر رسید تا رکورد جدیدی در تاریخ مسابقات به ثبت برسد.

ادن هازارد کاپیتان تیم ملی بلژیک پس از ناکامی در جام جهانی ۲۰۲۲ از بازی‌ های ملی خداحافظی کرد.

سرخیو بوسکتس به رکورد راموس و کاسیاس در جدول رکورد داران بازی برای اسپانیا در جام‌ های جهانی رسید.

از بین هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر، چهار تیم برزیل، فرانسه، آرژانتین و انگلیس سابقه قهرمانی در این رقابت ‌ها را دارند.

مائوریسیو ماکری رئیس‌ جمهور پیشین ‌تیم آرژانتین گفت: اگر کاپیتان این تیم لیونل‌ مسی بتواند طلسم ناکامی‌ هایش در جام جهانی را بشکند، مردم آرژانتین حاضر خواهند بود او را به عنوان رئیس جمهور بعدی‌ شان انتخاب کنند.

دکلان رایس ستاره انگلیس به دلیل مصدومیت، دیدار حساس با فرانسه در یک چهارم نهایی جام جهانی قطر را از دست داد.

اوندا سرو اسپانیا گزارش داد درصورت جدایی لوئیس انریکه از تیم‌اسپانیا، روبرتو مارتینز سرمربی ۴۹ ساله و پیشین بلژیک مهم‌ ترین گزینه جانشینی او خواهد بود.

قرارداد انریکه با ماتادور‌ها تا پایان جام‌جهانی ۲۰۲۲ اعتبار داشت و سرمربی اسپانیا پس از حذف تیمش برابر مراکش، از پاسخ دادن درباره آینده خود طفره رفت.

یاسین بونو اولین دروازه‌ بان آفریقایی در تاریخ جام‌ های جهانی است که در ضربات پنالتی پایان بازی، موفق به مهار پنالتی می‌شود.

 

کد خبر 204127

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید