پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
جمعه, ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۵۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم ملی فوتبال کرواسی با حذف برزیل به دور نیمه نهایی جام جهانی قطر صعود کرد.

به گزارش پیام خبر، نخستین دیدار دور یک چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میزبانی ورزشگاه اجوکیشن سیتی با قضاوت مایکل الیور و کمک‌هایش استوارت برت و گری بزویک از انگلیس برگزار شد که تیم ملی فوتبال کرواسی نایب دوره گذشته با خلق شگفتی برزیل مدعی را در ضیافت مرگبار پنالتی را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. 
در نیمه نخست دو تیم برزیل و کرواسی عملکردی مشابه داشتند و در فرصت سازی خوب عمل نکردند تا دیدار جذابی را شاهد نباشیم و نتیجه صفر-صفر شود.
دقیقه ۴۷ برخورد توپ به دست دفاع کرواسی را داور و کمک داور ویدئویی پنالتی تشخیص ندادند و در ادامه توپ به نیمار رسید که ضربه این بازیکن به دفاع خورد و در آشفتگی خط دفاع شطرنجی ها، وینیسیوس صاحب توپ شد و در موقعیتی تک به تک نتوانست دروازه لیواکوویچ را باز کند.
در دقایق ۵۵ و ۶۵ نیمار و لوکاس پاکتا باز هم فرصت گلزنی برای سلسائو داشتند که مانع بزرگی به نام لیواکوویچ را مقابل خود دیدند تا سنگربان کرواسی ستاره بازی باشد.
دقیقه ۷۶ نیمار شماره ۱۰ برزیل روی یک کار تمرین شده باز هم درون محوطه جریمه به یک فرصت خوب برای گلزنی دست یافت که لیواکوویچ توپ این مهاجم را دفع و به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۰ پاس نیمار روی خط محوطه جریمه به لوکاس پاکتا رسید که دومینیک لیواکوویچ با جاگیری شوت بازیکن برزیل را مهار کرد.
در پایان ۹۰ دقیقه دیدار برزیل و کرواسی صفر-صفر شد تا برنده این بازی به دو وقت ۱۵ دقیقه برود.
در وقت اضافه اول و دقیقه ۱۰۵ نیمار ستاره برزیلی ها خود دست به کار شد و از پشت محوطه جریمه با رودریگو و پاکتا پاس کاری کرد و درون محوطه جریمه موفق شد لیواکوویچ را دریبل بزند و گلزنی کند و وقت اضافه‌ نخست یک-صفر به سود سلسائو شود.
در وقت اضافه نیمه دوم کرواسی برای زدن گل تساوی یکپارچه حمله شد و بالاخره در دقیقه ۱۱۵ برونو پتکوویچ با پاس میسلاو اورشیچ از سمت چپ، دروازه برزیل را باز کرد و کار را به تساوی یک-یک کشید تا تیم برنده به ضیافت پنالتی ها کشیده شود.
در ضربات مرگبار پنالتی برزیل مدعی و پرستاره ۴-۲ مغلوب کرواسی و درخشش دروازه بانش لیواکوویچ شد و وداع تلخی با جام جهانی ۲۰۲۲ داشت.
رودریگو و مارکینیوش ناکامان برزیل در زدن ضربان پنالتی بودند.
تیم ملی فوتبال کرواسی در دور نیمه نهایی با برنده دیدار آرژانتین و هلند رقابت می کند.

 

کد خبر 204176

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید