سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
شنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۹:۵۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیم های آرژانتین و فرانسه در بازی پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم می روند.

به گزارش پیام خبر، دیدار نهایی بیست و دومین دوره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میان تیم های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه به میزبانی ورزشگاه لوسیل و با قضاوت شیمون مارسینیاک لهستانی از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه ۲۷ آذرماه برگزار می شود.

آلبی سلسته این جام را با شکست غیر منتظره مقابل عربستان آغاز کرد اما در ادامه تیم های مکزیک و لهستان را برد و با شش امتیاز صدرنشین گروه C شد و راهی یک هشتم شد و با گذر از سد استرالیا با نتیجه ۲-یک به جمع هشت تیم پایانی پیوست.

آرژانتین در مرحله یک چهارم و نیمه نهایی هم موفق به شکست هلند و کرواسی، طعم حضور در فینال را چشید.

لیونل اسکالونی سرمربی آرژانتین در نشست خبری پیش از بازی فینال با فرانسه اظهار کرد:فرانسه قابلیت بازی به سبک های مختلفی را داشته، آنها می توانند مالک توپ باشند یا به ضدحمله فکر کنند، باید دقیقه به دقیقه پیش برویم و من فکر می کنم ما برای این دیدار آماده هستیم.

او اضافه کرد: این دیدار تقابل بین لیونل مسی و امباپه نیست ولی مسی در شرایط خوبی قرار داشته و امیدوارم بتوانیم قهرمان جام جهانی شویم و این فوق العاده خواهد بود و مهم این است که لیونل مسی از این بازی لذت ببرد.

فرانسوی ها به عنوان مدافع عنوان قهرمانی هم با دو برد برابر تیم های استرالیا و دانمارک و باخت به تونس، با شش امتیاز صدرنشینی گروه D را به دست آورد و در دور یک هشتم و یک چهارم، لهستان و انگلیس را با نتایج ۳-یک و ۲-یک مغلوب کرد و در نیمه نهایی نیز با 2 گل مراکش شگفتی ساز را برد تا حریف آرژانتین در فینال شود.

این بازی بی شک دوئل امباپه و مسی ستارگان دو تیم خواهد بود و برنده مسابقه با نبوغ یکی از این بازیکن ها مشخص می شود.

هوگو لوریس سنگربان فرانسه در نشست خبری پیش از دیدار با آرژانتین گفت: انتظارات از آرژانتین است و فشار روی این تیم بیشتر خواهد بود و برای همه ما فرانسوی ها حضور در فینال افتخار بزرگی است و پیروزی برابر آرژانتین حتی ارزش قهرمانی را بیشتر خواهد کرد.

دیدیه دشان سرمربی خروس های فرانسوی هم در این نشست بیان کرد: این یک بازی فینال است و فردا رقیب ما روی سکوها نیست بلکه درون میدان است، یکی از 2 تیم در نهایت ستاره سوم را روی سینه خواهد زد و امیدوارم آن تیم فرانسه باشد.

آرژانتین 2 بار در سال های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمان جهان شده و فرانسه در سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ به عنوان قهرمانی رسیده است.

لیونل مسی در ۳۵ سالگی با پنج گل و سه پاس گل در جام بیست و دوم خوش درخشیده و حالا می خواهد با کسب جام قهرمانی، وداعی باشکوه با آخرین جام جهانی خود داشته باشد.

 

کد خبر 204320

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید