جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۵۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
لیونل مسی با آلبی سلسته برای سومین بار قهرمان جام جهانی شد تا فوق ستاره آرژانتینی وداع باشکوهی با پیراهن آرژانتین در جام جهانی داشته باشد.

به گزارش پیام خبر، فینال بیست و دومین دوره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میزبانی ورزشگاه لوسیل و با قضاوت سیمون مارسینیاک و کمک هایش پاول سوکولونیکی و توماژ لیستکچیک برگزار شد که تیم ملی فوتبال آرژانتین پس از تساوی ۳-۳ با فرانسه در ۹۰ دقیقه و دو وقت ۱۵ دقیقه اضافه، در ضیافت پنالتی ها ۴-۲ مدافع عنوان قهرمانی را مغلوب کرد و قهرمان جهان شد.

دقیقه چهار شوت مک الیستر را هوگو لوریس سنگربان فرانسه در اختیار گرفت. 

دقیقه ۱۷ مسی پایه گذار یک حمله بود که ضربه بی دقت دی ماریا از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۲۱ حرکت انفرادی دی ماریا از سمت چپ محوطه جریمه فرانسه با خطا دمبله روبرو شد و داور پنالتی اعلام کرد و لیونل مسی گل اول آلبی سلسته را به ثمر رساند.

دقیقه ۳۶ آرژانتین با مسی پایه گذار ضد حمله روی دروازه فرانسه شد و پاس مک الیستر به درون محوطه جریمه فرانسه با تک ضربه هوشمندانه دی ماریا به گل دوم آلبی سلسته تبدیل شد.

در دقیقه ۴۸ روی ارسال از سمت چپ دروازه فرانسه دی پائول با ضربه آکروباتیک هوگو لوریس را مجبور به واکنش کرد.

در ادامه آرژانتینی ها بازی بهتری ارائه کردند و مسی و الوارز دو فرصت گلزنی داشتند اما گل سوم وارد دروازه فرانسه نشد.

دقیقه ۶۴ لیونل مسی پایه گذار یک حمله دیگر شد و پاس الوارز روی نقطه پنالتی به مک الیستر نرسید.

دقیقه ۸۰ موآنی با خطا درون محوطه جریمه آرژانتین سرنگون شد و فرانسه صاحب ضربه پنالتی شد و کیلیان امباپه با باز کردن دروازه حریف، امیدها را به خروس ها بازگرداند.

دقیقه ۸۲ مسی توپ را وسط زمین با دخالت کینگزلی کومان از دست داد و یک و دو امباپه با موآنی، با ضربه غیرقابل مهار ستاره فرانسوی به گل تساوی تبدیل شد. 

دقیقه چهارم وقت های اضافه نیمه دوم نفوذ کومان و پاس کاماوینگا با ضربه رابیو به سمت دروازه آرژانتین همراه شد که توپ را مارتینز با کمک دفاع مهار کرد.

دقیقه هفتم وقت های اضافه نیمه دوم شوت سنگین لیونل مسی را هوگو لوریس با عکس العملی دیدنی به کرنر فرستاد و این بازی ۲-۲ مساوی شد و کار دو وقت ۱۵ دقیقه اضافی کشید.

دقیقه ۱۰۴ وقت اضافه نخست مسی، مارتینز را با لوریس تک به تک کرد که تکل به موقع مدافع فرانسه مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.

دقیقه ۱۰۵ باز هم لاتارو مارتینز با دروازه بان فرانسه در موقعیت تک به تک قرار گرفت و باز هم ضربه بی دقت مهاجم آلبی سلسته راهی به چارچوب نداشت.

دقیقه ۱۰۷ نیمه دوم شوت مسی را لوریس مهار کرد و در دقیقه ۱۰۹ ضد حمله آرژانتینی ها با ضربه مارتینز و دفع ناقص هوگو لوریس مواجه شد و تک ضربه تمام کننده مسی، گل سوم آلبی سلسته را رقم زد.

دقیقه ۱۱۷ خطای هند پارادس را داور پنالتی گرفت و امباپه گل سوم خودش و فرانسه را وارد دروازه آرژانتین کرد تا با تساوی ۳-۳ رقم بخورد.

در دقیقه ۱۲۳ موآنی با مارتینز تک به تک شد اما رشادت دروازه بان آرژانتین مانع ثبت گل چهارم فرانسه شد و با تساوی، تعیین قهرمان به ضربات پنالتی رفت.

در ضیافت مرگبار پنالتی ها آرژانتین ۴-۲ فرانسه را شکست داد و برای سومین بار قهرمان جام جهانی شد تا لیونل مسی ستاره آلبی سلسته بالاخره جام قهرمانی این رقابت ها را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند.

این برای سومین بار پس از جام جهانی ۱۹۹۴ و بازی برزیل و ایتالیا و ۲۰۰۶ و بازی ایتالیا و فرانسه بود که قهرمان این مسابقات در ضیافت مرگبار پنالتی ها مشخص شد.

 

کد خبر 204343

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید