جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ۲۳:۱۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، لیونل مسی بهترین بازیکن و کیلیان امباپه آقای گل جام بیست و دوم شدند و آرژانتین پس از ۳۶ سال بر بام فوتبال جهان ایستاد.

به گزارش پیام خبر، در پایان بیست و دومین دوره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انزو فرناندز از آرژانتین بهترین بازیکن جوان، امیلیانو مارتینز از آرژانتین بهترین دروازه ‌بان، کیلیان امباپه از فرانسه با هشت گل زده بهترین گلزن و لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بهترین بازیکن جام شد.

لیونل مسی به نهمین بازیکن در تاریخ فوتبال تبدیل شد که برنده توپ طلا، فاتح جام جهانی و جام باشگاه های اروپا شده است.

با حضور در مقابل فرانسه ‌فینال جام جهانی ۲۰۲۲، لیونل مسی به رکورددار بازی در تاریخ جام جهانی تبدیل شد.

امباپه‌ ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه پس از جف هورست بازیکن انگلیس به دومین بازیکنی تبدیل شد که در فینال جام جهانی موفق به ثبت هت‌ تریک شده است.

نیمار ستاره برزیلی پاریسن ‌ژرمن و هم باشگاهی مسی با انتشار پستی بابت قهرمانی جهان به این بازیکن تبریک گفت.

در تاریخ فینال‌ های جام‌ جهانی تنها سه بازی به ضربات ‌پنالتی کشیده شده که فرانسه در 2 بار آن و در سال های 2006 و ۲۰۲۲ مغلوب ایتالیا و آرژانتین شود تا بزرگترین قربانی ضیافت پنالتی ها در بازی پایانی این رقابت ها لقب بگیرد و نخستین بازی فینال که به پنالتی کشیده شد هم بازی برزیل  - ایتالیا در سال 1994 آمریکا بود.

آنخل دی‌ماریا بازیکن آلبی سلسته در یک سال و نیم اخیر با گلزنی در فینال کوپا آمریکا، فینالیسیما و جام جهانی ۲۰۲۲ برای آرژانتین گلزنی کرده تا در کسب سه جام مهم این تیم تاثیرگذار باشد.

لیونل مسی اولین بازیکن تاریخ شد که در تمامی مراحل جام جهانی اعم از مرحله گروهی، یک هشتم، یک چهارم، نیمه نهایی و فینال گلزنی می‌کند.

با قهرمانی آرژانتین در جام جهانی قطر، کمپانی EA برای‌چهارمین‌ بار پیاپی قهرمان جهان را درست پیش بینی کرد.

ایستگاه مترویی در پاریس که پیش از این اسمش آرژانتین بود، پیش از بازی فینال جام جهانی به فرانسه تغییر نام داد.

مروری بر ورزشگاه‌ های فینال جام جهانی در ۱۰ دوره اخیر نشان داد لوسیل میزبان پرتماشاگرترین فینال ۲۸ سال گذشته در جام جهانی ۲۰۲۲ بوده است.

فدراسیون فوتبال رسما انگلیس اعلام کرد گرت ساوتگیت تا پایان یورو ۲۰۲۴ سرمربی سه شیرها خواهد بود.

بلیط دیدار ارژانتین و فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تا ۲۰ هزار دلار فروخته شد.

پس از ۳۶ سال آرژانتین بار دیگر بر بام جهان ایستاد و تنها ایتالیا که ۴۴ سال برای تکرار قهرمانی منتظر ماند انتظار بیشتری از آلبی سلسته برای قهرمانی در جام جهانی کشیده است.

 

کد خبر 204344

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید