جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۲۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برنامه های بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور به میزبانی شیراز تشریح شد.

به گزارش خبرنگار پیام خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ابتدای نشست خبری ضمن تبریک حضور 2 کار از استان فارس در بخش بین المللی جشنواره فجر کشور، گفت: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور ۲۲ تا ۲۵ دی ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

حمیدرضا قانعی با بیان اینکه بعد از مدت‌ها که جشنواره منطقه ای تعطیل بود این رویداد احیا شد، افزود: فارس یکی از استان هایی که میزبان ۸ استان را در این رویداد بر عهده دارد.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، یک ماه است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درگیر برگزاری این رویداد است و امیدواریم ما میزبان خوبی برای هنرمندان تئاتر مناطق باشیم هرچند برگزاری این جشنواره مستلزم هزینه های بسیاری بود.

وی از مشارکت شهرداری شیراز در برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر فجر یاد کرد و گفت: امیدواریم این مجموعه تعاملات بین دستگاهی ادامه دار باشد.

قانعی با بیان اینکه یک ماه گذشته تقریبا 5 جشنواره ملی در استان فارس برگزار شد، عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر را با قوت در بهمن ماه در شیراز خواهم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با برشمردن دو راه برای بهبود سالن‌های تئاتر در شیراز، اعلام کرد: یک راه این است که مسئولان کلان کشور را به این سالن‌ها بکشانیم تا با چشمان خودشان ببینند و ذهن‌ها را متوجه تئاتر شیراز کنیم و راه دیگر این اتفاق جشنواره است که مقدمات تهیه حداقل امکانات آن فراهم شد.

سعی کردیم فضا را به سطح تعادل برسانیم

قانعی در پاسخ به پرسش خبرنگار پیام خبر برای ترغیب مخاطبان تئاتر به حضور در جشنواره هم اشاره کرد و گفت: ما در مرحله استانی هم که برگزار کردیم حداکتر حضور تماشاگر را داشتیم. ما وارد گفت و گوی جدی با همه گروه های تئاتری شدیم و سعی کردیم فضا را به سطح تعادل برسانیم و در مجموع هنرمندان تئاتر علاقه مند به ادامه این روند هستند. امیدوارم این شور و نشاط به فضای عمومی جامعه تزریق شود.

رسول موسوی نژادیان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در این نشست گفت: جشنواره منطقه ای که در دولت گذشته تعطیل شده بود بعد از گذشت 7 سال برگزار می شود و اتفاق خوبی است که این جشنواره در دولت کنونی زنده شد.

قائم مقام جشنواره منطقه ای تئاتر فجر با بیان اینکه منطقه چهار تئاتر منطقه ای به فارس محول شده است، از استان های میهمان در این رویداد نام برد و افزود: قم، مازنداران، اصفهان، یزد، کرمان، کرمان جنوبی، سیستان و بلوچستان و بوشهر میهمان این رویداد هستند.

وی خاطرنشان کرد: از روز بیست و یکم دی ماه جاری ورود گروه های تئاتری را به شیراز داریم و از روز دوم اجراها آغاز می شود.

به گفته موسوی نژادیان، مهمترین سالن های تئاتر شیراز از جمله سالن استاد لایق میزبان این جشنواره است. تماشاخانه های ابوریحان، استاد هودی و هنر شهر آفتاب نیز در طول این جشنواره میزبان گروه های تئاتری هستند و مراسم اختتامیه روز ۲۵ دی ماه ساعت 18 در تالار حافظ برگزار می شود.

قائم مقام جشنواره با اشاره به اینکه از هر استان دو گروه در جشنواره اجرا دارد تصریح کرد: فقط به یک گروه از کرمان و گروهی دیگر از کرمان جنوبی در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

وزیر ارشاد میهمان جشنواره منطقه ای است

به گفته معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مراسم پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور احتمالا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین وزیر به همراه مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، دبیر جشنواره تئاتر فجر و مسئولان استانی برگزار می شود.

وی همچنین از اصلاح و تعمیرات سالن های نامبرده خبر داد و گفت: از دو هفته پیش مراحل بازسازی و تعمیران را انجام دادیم و تجهیزات مورد نیاز را هم تامین کردیم و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

موسوی نژادیان اعلام کرد: در طول جشنواره فوق جلسات نقد و بررسی برای همه اجراها برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 204754

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید