پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
جمعه, ۲۳ دی ۱۴۰۱ ۱۸:۱۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرپرست حمایت از تولید صنایع ‌دستی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گفت: ایستگاه قطار شهری «وکیل ‌الرعایا» و فرهنگسرای «مادر» در شیراز با موافقت شهردار شیراز، به تولید و عرضه صنایع‌دستی اختصاص می یابد.

به گزارش پیام خبر، محمدحسین عسکرپور، امروز در بازدید از محله «بالا کفت شمالی» شیراز گفت: خانه های تاریخی مکان مناسبی برای کارگاه های صنایع دستی هستند و طرح «هر خانه یک کارگاه صنایع ‌دستی» در محله «بالا کفت» شیراز اقدام خوبی برای تبدیل خانه های تاریخی به کارگاه صنایع‌ دستی است.

سرپرست حمایت از تولید صنایع ‌دستی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی ادامه داد: وجود فرهنگسرای «مادر» در این بافت تاریخی فضای خوبی برای تولید و عرضه صنایع دستی در بافت تاریخی شیراز فراهم می کند.

وی با اشاره به ملاقات خود با شهردار شیراز در حاشیه نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری «پارس» بیان کرد: با موافقت شهردار شیراز فرهنگسرای مادر و یک هزار و 500 متر در ایستگاه قطار شهری «وکیل ‌الرعایا» در خیابان زند شیراز به تولید و فروش صنایع ‌دستی اختصاص خواهد یافت.

عسکرپور سیزدهمین نمایشگاه صنایع ‌دستی در شیراز را حمایتی مطلوب از فعالان صنایع‌ دستی دانست و گفت: غرفه‌ ها به‌ صورت رایگان به هنرمندان صنایع ‌دستی و صنعتگران اختصاص یافته است و در کنار دوازدهمین نمایشگاه گردشگری، فرصتی برای بازدید و خرید مخاطبان گردشگری از صنایع‌ دستی فراهم شده است.

وی ارائه آموزش های صنایع دستی به غرفه ‌های شرکت کننده از زندان، کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار را هم ضروری دانست و بیان کرد: برای استانداردسازی محصولات صنایع‌ دستی در فارس در سال جاری و سال آتی برنامه هایی در نظر گرفته شده است و تسهیلات تبصره ۱۸ هم برای تولید و خانه صنایع ‌دستی، صادرات و پایانه فروش و بسته ‌بندی صنایع‌ دستی پیش ‌بینی ‌شده که پس از انعقاد قرارداد با بانک ‌های عامل، جزئیات آن در فارس اعلام می شود.

 

کد خبر 204848

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید