شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
دوشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۲۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از برگزاری مسابقات قرآنی «نور» به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، در گفت و گو با پیام خبر در اراک با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران باب آشنایی با قرآن را بر ملت ما گشود و تا تحقق حاکمیت فرهنگ قرآنی در جامعه فاصله زیادی پیش روست گفت: باید مردم و مسئولان کشور با همتهای برآمده از اخلاص و با تدبیر و تلاش مستمر؛ عقب ماندگی های ناشی از دورانهای طولانی حاکمیت جهل و طاغوت را جبران نمایند تا وعده الهی هر چه زودتر تحقق یابد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد نهادی مردمی و برخاسته از دل مسجد بهترین ظرفیت برای تحقق جامعه قرآنی است.

ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با آگاهی به این نکته و تکیه به این ظرفیت، طرح قرآنی نور را با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری کلانشهر اراک در سطح شهر اراک اجرا می کند که امید است با اجرایی شدن این برنامه ها گامی موثر در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و حاکمیت قرآن در جامعه اسلامی برداشته شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از ویژگی های این طرح، شوق آفرینی بین متسابقین قرآنی در مساجد و رقابت بین مساجد عنوان کرد و ادامه داد: سهل گیری برای تازه متسابقین یکی دیگر از ویژگی های طرح است؛ امیدواریم پس از اجرای این طرح علاوه بر ارتقاء کیفیت اجرای برنامه های قرآنی مساجد به تعداد نمازگزارن جوان مسجد افزوده شود.

این مقام مسئول اهداف برگزاری این مسابقه را تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیری آن، تقویت استعدادهای نوجوانان محله در گرایش‏های گوناگون قرآنی(با سهل گیری و امتیاز ارفاقی به نومتسابقین)، تکمیل کادر مورد نیاز برنامه های قرآنی مسجد و رقابت قرآنی بین مساجد مناطق شهراراک دانست.

وی افزود: مسابقه قرآنی نور در دو مرحله و در سطح شهر اراک ویژه برادران (8 رشته) در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می شود، هر فرد فقط می تواند در یک رشته شرکت کند.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری با اشاره به مهلت 10 روزه فراخوان و اطلاع رسانی به کانون های مساجد اراک افزود: مرحله بین منطقه ای این مسابقات به علت متمرکز بودن امرداوری در 5 مقطع زمانی مجزا در مناطق پنجگانه اراک و مرحله نهایی آن بصورت یکروزه با حضور منتخبین برگزار می شود.

این مقام مسئول بررسی و مطالعات اولیه اجرای طرح و تدوین دستورالعمل و آیین نامه اجرایی، توجیه عوامل اجرایی و بررسی عملیاتی طرح ( مسئولان مناطق)، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و تبلیغات، اجرای مسابقه در سطح مساجد منطقه و اجرای مسابقه در سطح مساجد شهر اراک را مراحل، شرح و شیوه اجرایی مسابقه نور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: گروه داوران شامل گروه داوری قرائت ها (داور صوت، لحن، وقف و ابتدا، داور تجوید)، گروه داوری اذان (صوت، لحن، صحت و فصاحت)، گروه داوری مکبری (صوت، لحن، تجوید،آداب،صحت قرائت)، گروه داوری ترجمه خوانی (رعایت آهنگ،توجه به لحن کلام، رعایت تکیه، رعایت مکث و درنگ، رعایت ایستگاه های آوایی)، گروه داوری دعا خوانی (صوت،لحن،صحت و فصاحت) هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطرنشان کرد: نمره ای که در نهایت برای انتخاب مسجد برتر در مرحله منطقه ای اعلام می شود میانگین نمرات متسابقین مسجد مربوطه است.

 

کد خبر 204903

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید