جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۷:۴۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با هدف مقابله با بروز چاقی ۱۱۸ کارشناس تغذیه در حال حاضر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و شهری-روستایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول ارائه خدمت هستند.

به گزارش پیام خبر، عباس رضائیان زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از همراهی همیشگی اصحاب رسانه با مجموعه سلامت، به تبیین نقش رسانه ها در ارتقای سطح آگاهی، تغییر نگرش و رفتار مردم پرداخت و گفت: در دهه های اخیر شاهد افزایش بیماری های غیرواگیر در جوامع هستیم و لازم است بدانیم که بسیاری از مشکلات حوزه سلامت با افزایش آگاهی جامعه برطرف می شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به چاقی به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی ادامه داد: روند اضافه وزن و چاقی به ویژه پس از شیوع کرونا در حال افزایش است و در سراسر جهان ۸۰۰ میلیون نفر چاق هستند که شمار آنها تا سال ۲۰۳۰ میلادی به یک میلیارد نفر هم افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش های ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱، 2 و 2 صدم درصد کودکان، ۱۷ و 2 دهم درصد نوجوانان، ۳۲ و ۶ دهم درصد جوانان، ۵۶ و 7 دهم درصد میانسالان و ۳۴ و 2 دهم درصد سالمندان مبتلا به اضافه وزن و چاقی، شناسایی شده اند.
رضائیان زاده مصرف بالای تنقلات را عامل چاقی دانست و عنوان کرد: علت چاقی بیش از ۳۴ درصد نوجوانان مصرف بالای تنقلات است و ۴۰ تا ۹۰ درصد کودکان چاق در بزرگسالی از چاقی رنج خواهند برد
وی از مشارکت ۱۱۸ کارشناس سلامت تغذیه فارس در ترویج فرهنگ غذایی سالم خبر داد و بیان کرد: ۱۱۸ کارشناس تغذیه در حال حاضر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و شهری-روستایی زیر پوشش دانشگاه شیراز مشغول ارائه خدمت هستند و مردم می توانند با مراجعه به پایگاه های پزشک خانواده و خانه های بهداشت از خدمات مشاوره تغذیه رایگان این مراکز بهره مند شوند.
رضائیان زاده ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۲۴ هزار و ۹۵۷ نفر از افراد دارای اضافه وزن و چاق به این کارشناسان تغذیه مراجعه کرده اند که از این میان، ۷۸ و 2 دهم درصد آنان در نوبت دوم مراجعه، بهبودی داشته اند و این موضوع نشانگر تاثیر پیگیری و دریافت مشاوره از کارشناسان تغذیه است.
وی از تداوم بسیج ملی تغذیه سالم تا ۲۴ دی هم خبر داد و گفت: سیزدهمین بسیج ملی تغذیه سالم با شعار «حال خوب با وزن مناسب» از 24 دی تا 7 بهمن آغاز می شود که با هدف فرهنگ سازی و اصلاح الگوی تغذیه جامعه و کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه ای بیماری های غیرواگیر اجرا می شود.
رضائیان زاده تصریح کرد: جلب حمایت و تقویت همکاری های بین بخشی، برای ایجاد فرهنگ تغذیه سالم در جامعه نقش موثری دارد.

 

کد خبر 204943

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید