جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۸:۰۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار منطقه یک شیراز گفت: کاشت یک‌هزار و ۲۰۰ اصله درخت از قبیل زیتون تلخ و توت، ۵۰۰ اصله درختچه و یک‌هزار و۴۰۰ متر انواع گیاهان پوششی در منطقه یک انجام شد.

به گزارش پیام خبر، عبدالصالح رستم‌زاده با بیان اینکه در دنیای امروز مفهوم شهرها بدون فضای سبز مؤثر، قابل‌تصور نیست و تامین نیازهای زیست‌محیطی شهرنشینان و ایجاد فضاهای فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است، اظهار کرد: باوجود محدودیت‌های موجود در حوزه آب، حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز منطقه با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در رئوس برنامه‌های واحد فضای سبز این منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه یک گفت: با توجه به سیاست‌های کاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و در راستای افزایش سرانه فضای سبز و ارتقای کیفیت محیط‌زیست کاشت یک‌هزار و ۲۰۰ اصله درخت از قبیل زیتون‌تلخ و توت، ۵۰۰ اصله درختچه و یک‌هزار و۴۰۰ متر انواع گیاهان پوششی در بلوار شهید چمران توسط واحد فضای سبز منطقه انجام شد که این اقدام تاثیر بسیار مثبتی در پاکیزگی هوا در پی خواهد داشت.

شهردار منطقه یک شیراز با اشاره به اینکه فضای سبز به‌عنوان مجاری تنفسی شهرها محسوب می‌شوند و گسترش فضای سبز شهری روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، افزود: تا پایان سال جاری در تمامی بلوارها، بوستان‌ها و معابر عملیات کاشت درخت و بهسازی فضای سبز در سطح منطقه انجام خواهد شد.

رستم‌زاده در پایان از شهروندان درخواست کرد تا در حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز شهری به شهرداری کمک کنند و امانتداران خوبی برای نسل آینده باشند.

 

کد خبر 204948

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید