جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۳۰ دی ۱۴۰۱ ۰۵:۴۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل محیط زیست فارس گفت: به دستور استاندار فارس اولین مرحله رهاسازی حق آبه تالابهای پایین دست سد درودزن و تالاب بختگان در سال ۱۴۰۱ محقق شد.

به گزارش پیام خبر، عطا پورشیرزاد در آیین رهاسازی حق آبه تالاب بختگان ضمن بیان اینکه احیای تالاب‌های فارس، یک مطالبه مردمی است، از رهاسازی بخشی از حق آبه تالاب بختگان ابراز خرسندی کرد. 

مدیر کل محیط زیست فارس با بیان ضرورت تداوم تخصیص حق آبه تالاب ها برای احیای آنها و جلوگیری از خشکیدگی تالاب ها خاطر نشان کرد: خشک شدن تالاب‌ها آنها را به کانون ریزگرد‌ها تبدیل خواهد کرد و تاثیر زیادی بر زیست بوم و جوامع محلی اطراف تالاب‌ها می‌گذارد و همچنین سبب شور شدن اراضی کشاورزی خواهد شد. 

وی ‌از توجه ویژه استاندار فارس و رییس ستاد احیاء تابهای استان برای تخصیص حق آبه تالاب تقدیر کرد. 

پورشیرزاد با بیان اینکه برداشت بی‌رویه از چاه‌های کشاورزی تاثیر زیادی بر خشک شدن تالاب‌ها داشته است، بیان کرد: کشاورزان باید در برداشت آب دقت کنند زیرا با کاهش سطح آب های زیر زمینی، تالاب ها از بین می روند و از طرفی ضمن کاهش آب چاه‌ها نهایتا منجر به شور شدن آب آنها خواهد شد.

وی با اشاره به ‌اهمیت توجه به منافع مردمی در احیای تالاب‌ها از مردم خواست تا با مشارکت موثر زیست بومی برای حفاظت و حراست از تالاب ها با دست اندرکان حفظ تالابها، همراه و هم سو شوند. 

پورشیرزاد با این رهاسازی و ادامه دار بودن آن به میزان صد میلیون متر مکعبی که در ستاد احیا تالاب‌های استان مصوب شده این امیدواری وجود دارد که بزرگترین انجیرستان دیم جهان از خشکی نجات یافته و از طراوت این آب استفاده کند.

وی ادامه داد: دستگاه های همکار با اداره کل محیط زیست استان همکاری شایسته ای در موضوع رهاسازی حق آبه تالاب دارند البته امیداست این همکاری با جدیت ادامه یابد.

او با قدردانی از جوامع اطراف تالاب گفت: مردم به سطحی از آگهی در خصوص خطرات محیط زیستی دست‌ یافته اند که امروزه مشارکت و حمایت موثری از طرح های محیط زیستی و احیایی دارند.

 

کد خبر 204983

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید