جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۳۰ دی ۱۴۰۱ ۱۷:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیریت شهری با حضور امیر اسماعیل آذر چهره برجسته شعر و ادب فارسی طرح عملیاتی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی را بررسی کرد. 

به گزارش پیام خبر، مدیریت شهری با حضور امیراسماعیل آذر چهره برجسته شعر و ادب فارسی طرح عملیاتی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی را بررسی کرد

شهردار شیراز در این جلسه اظهار کرد: باید مردم در اداره و آبادانی شهر مشارکت کرده تا شهری درخور و شان مردم شیراز، سومین حرم اهل‌بیت(ع) داشته باشیم.

محمدحسن اسدی با تصریح بر بهره‌گیری از فرهنگ و غنای ادبی بیان کرد: با آگاهی بخشی و سرمایه‌گذاری در زمینه فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی و ارتباط منطقی با شهروندان‌ گام برمی‌داریم.

وی گفت: شیراز ظرفیت‌های بی‌شماری در زمینه‌های ادبی و فرهنگی دارد که می توان با سرفصل‌ها و رویکردهای اعتقادی، دینی و معرفی مفاخر شیراز در بعد ملی و بین‌المللی همراه با اجرای برنامه‌های محله محور و مشارکت شهروندان رویدادهایی تعریف و اجرا کرد.

امیراسماعیل آذر چهره برجسته شعر و ادب فارسی به تشریح پروژه فرهنگی در عرصه مدیریت شهری براساس محله‌محوری با مشارکت کودکان و نوجوانان برای افزایش غنای ادبی و ارتقای فرهنگ شهروندی پرداخت.

به گفته این چهره ادبی معاصر؛ یکی از مهمترین عرصه فعالیت این طرح کودکان زیر هفت سال خواهند بود که با کمک خانواده خود مطالب را فرا گرفته و کاربردی خواهند کرد. 

محله‌محوری بر اساس رقابت ادبی و تهییج شهروندان در مشارکت فرهنگی از گام‌های دیگر طرح هست که استاد آذر به آن اشاره و بیان کرد: در موسم‌های مختلف این رقابت اجرا می‌شود و محلات برتر تقدیر می‌شوند.

این چهره برجسته در عرصه فرهنگ و ادب کشور تصریح کرد: این طرح نظام‌مند و روانشناختی نه تنها هزینه‌بَر نبوده بلکه طرحی اندیشه‌بَر است و فصل مشترک‌ همه مناسبات ما قرآن کریم و مفهوم آن نیز هست‌.

در این جلسه که رضا محمدیان رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری شیراز نیز حضور داشتند، بر حمایت شورای اسلامی شهر از این طرح تاکید و بیان شد: این طرح با اثربخشی و استفاده از اصالت فرهنگ و ادب فارسی و بامشارکت شهروندان در محلات انجام می‌شود.

بنابراین گزارش، در این طرح ادبی که برمبنای ارتقای فرهنگ شهروندی پایه‌ریزی و ترسیم شده، مشارکت کودکان و نوجوانان شیرازی علاوه بر ابعاد مختلف شعرهای اصیل و ریشه‌دار در بُعد اشعار مذهبی نیز پررنگ بوده و در این راستا، ظرفیت رسانه ملی نیز با همراهی فضای مجازی به نهادینه کردن این موضوع در بخش‌های مختلف می‌پردازد.

 

کد خبر 204992

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید