سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
جمعه, ۳۰ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۴۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد:

تصویب 3500 میلیارد تومان پروژه تفریحی و گردشگری برای سه سال آینده شیراز

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه شورای شهر شیراز گفت: ابرپروژه‌های پنجگانه گردشگری شیراز با هزینه 3500 میلیارد تومان تصویب شد که از زمان شروع کار سه سال طول می‌کشد که این طرح‌ها به سرانجام برسد.

به گزارش پیام خبر،علیرضا اسکندری، با بیان اینکه در راستای توسعه فضاهای تفریحی و فرهنگی شهر و به عنوان یک سیاست کلی کمیسیون پنج پروژه گردشگری تصویب شد افزود: حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای ابرپروژه‌های پنجگانه 3500 میلیارد تومان است که از زمان شروع کار سه سال طول می‌کشد که این طرح‌ها به سرانجام برسد و این اقدام می‌تواند موجب تحول در حوزه گردشگری شهر شیراز شود که پس از ارائه به شورا مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه شورای شهر شیراز ادامه داد: در راستای تحقق این پروژه‌ها سیاست اول ما اجرایی شدن آن ها و رفع موانع بود چرا که در سال‌های گذشته هم طرح هایی مطرح شده و حتی سرمایه‌گذار هم آمده بود اما به دلیل وجود همین موانع هیچ طرحی به سر انجام نرسید که با توجه به این موارد پس از بررسی هایی که انجام شد به برخی از مشکلاتی که باعث شده بود این پروژه ها ناکام بمانند پی بردیم.

اسکندری عنوان کرد: در این شرایط یکی از مشکلات این بود که برای اجرا پروژه بیشترین آورده از جانب سرمایه گذار باشد و تمایل آنها برای حضور در این پروژه ها کم شده بود چرا که توجیه اقتصادی برای آنان نداشت و با توجه به این موضوع در زمینه ایجاد مشوق و نزدیک شدن پروژه به اجرا لایحه ای ارایه کردیم که برا این اساس سهم آورده شهرداری را بالاتر بردیم و بر طبق آن شهرداری می تواند به صورت نقدی و غیر نقدی تا سقف ۶۰ درصد در این پروژه ها مشارکت کرده و آورده سرمایه گذار هم حداقل ۴۰ درصد باشد.

عضو شورای شهر شیراز در خصوص پروژه‌های ویژه تعریف شده در این لایحه نیز گفت: پروژه‌های پنجگانه تعریف شده شامل پروژه‌های است که همگی جز پروژه‌های تفریحی و گردشگری است که سالهاست شهروندان شیرازی در انتظار اجرایی شدن آنها هستند و نه تنها می توانند در حوزه تفریحی پاسخگوی شهر باشند بلکه خود می‌توانند به یک جاذبه جدید گردشگری برای شهر تبدیل شوند.

اسکندری یکی از مهمترین پروژه‌های مصوب شده را پروژه پارک آبی شیراز عنوان کرد و افزود: کلنگ این پروژه  در گذشته نیز به زمین زده شده اما بنا به دلایلی تعطیل شده بود که در این خصوص متمم قرارداد امضا و عملیات آن مجدداً شروع شد.

وی ادامه داد:  مدت زمان اجرای پارک آبی ۳۰ ماه و طبق برآورد اولیه هزینه اجرای آن بالغ به یک هزار میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه شورای شهر شیراز افزود: یکی دیگر از پروژه های پنجگانه، آکواریوم بزرگ شیراز است که از نظر بزرگی از آکواریوم اصفهان به مراتب بزرگتر است که مراحل نهایی عقد قرارداد آن در حال انجام است و  اعتبار اولیه این پروژه نیز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان و مدت زمان اجرای آن یک سال خواهد بود.

وی در خصوص باغ پرندگان نیز گفت: این پروژه در مراحل نهایی عقد قرارداد است که برای اجرای این پروژه طبق برآورد اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است؛ اما درخصوص مدت زمان اجرای این پروژه با توجه به اینکه پروژه دارای تجهیزات خاصی برای سرپوشیده کردن خواهد بود امیدوارم تا پایان سال شاهد بسته شدن قرارداد آن باشیم.

اسکندری با اشاره به  شهر بازی شیراز نیز اظهار داشت: در زمینه ساخت شهربازی نیز تفاهم نامه آن امضا شده و در حال رایزنی برای عقد قرارداد هستیم میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این ابر پروژه نیز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است اما در خصوص مدت زمان اجرا چون تجهیزات آن خارجی است و ما در تحریم هستیم زمان راه اندازی آن مشخص نیست اما تلاش داریم که یک سال پس از آغاز کار شاهد افتتاح آن باشیم .

وی اضافه کرد: در خصوص تله کابین نیز پیش از این چند محل از جمله کوه های اطراف دروازه قرآن پیش‌بینی شده بود اما در نهایت قرعه به نام پارک دراک افتاد و هم اکنون در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم و تفاهم نامه آنها نیز امضا شده است.

 عضو شورای شهر شیراز گفت: حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این ابرپروژه نیز بالغ بر سه هزار میلیارد تومان است که با توجه به اینکه تجهیزات خارجی مورد نیاز است و مدت زمان بهره برداری از آن مشخص نیست اما از زمان شروع کار سه سال طول می کشد که این پروژه به سرانجام برسد.

وی ادامه داد :در خصوص اجرای باغ پرندگان ؛ این پروژه نیز در مراحل نهایی است و بر طبق برآورد اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است اما در این مدت زمان اجرای این پروژه هم با توجه به اینکه پروژه دارای تجربه خاصی برای سرگشته کردن است امیدوارم تا پایان سال شاهد بسته شده قرارداد آن باشیم.

 

کد خبر 205000

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید