جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۹:۱۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: احداث تصفیه خانه های لوکال عاملی بازدارنده برای تغییر کاربری باغات قصردشت خواهد بود.

به گزارش پیام خبر،باتوجه به مطالبات مردمی در راستای حفظ باغات قصردشت و جلوگیری از تغییر کاربری این فضاها، نشست مشورتی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با حضور اساتید بخش زمین شناسی دانشگاه شیراز و مدیران شهرداری و مدیران حوزه آبفا برگزار شد.

مهندس مسعود زارعی در خصوص این نشست بیان کرد: این نشست با حضور اساتید بخش زمین شناسی دانشگاه شیراز که به موضوع ایجاد تصفیه های خانه های لوکال در شهر شیراز تاکید داشتند برگزار شد و هر یک از اساتید اظهار نظرهای کارشناسی شده خود را مطرح کردند.

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورا عنوان کرد: در این نشست ضمن توجه به نقطه نظرات اساتید دانشگاه شیراز و باتوجه به توجیهات مربوط به اقداماتی که الزام است بر احیای باغات قصردشت و جلوگیری از خشک شدن درختان و فضای سبز این باغات در آینده ، باتوجه به موقعیت خاص منطقه و مسیر انتقال لوله شبکه فاضلاب شهر مقرر شد ضمن رعایت نقطه نظرات و دیدگاه های اساتید دانشگاه بر الزام و اجرای شهرداری بر موضوع احداث تصفیه خانه های لوکال در محدوده قصردشت اقدام شود.

مهندس زارعی همچنین به جلوگیری از تخریب چشمگیر باغات و سو استفاده سوداگران در جهت تغییر کاربری این فضاها، تاکید کرد و گفت: احداث تصفیه خانه های محلی علاوه بر حفظ فضای سبز این باغات به جهت جمع آوری بخشی از فاضلاب شهری‌ کمک خواهد کرد. همچنین این اقدام به عنوان عاملی بازدارنده در جهت تغییر کاربری این باغات که به عنوان ریه های تنفسی کلانشهر شیراز هستند، مؤثر خواهد بود.

گفتنی است در این نشست که غلامعلی ترابی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز نیز در سخنانی بیان کرد: ارزش و اهمیت درختان بر هیچکس پوشیده نیست و اگر درختان باغات قصردشت از فضای شهری حذف شوند علاوه بر اینکه سلامت هوای شیراز به خطر می افتد، زیبایی شهر نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. مهندس ترابی اضافه کرد: برای داشتن درختان تنومندی مانند باغات قصردشت باید چندین دهه زحمت کشید و بدین دلیل یکی از دغدغه های شورا و شهرداری نگهداری از فضای سبز بویژه حفظ درختان تنومند و کهنسال شهر شیراز است.

شایان ذکر است مهندس زارعی در پایان این جلسه با اشاره بر اقدامات انجام گرفته در حوزه مدیریت آبی و تامین منابع آبی باغات قصردشت توسط اداره آب حوزه معاونت خدمات شهری، خبر داد : باتوجه به ایجاد پدیده فرونشست در دشت شیراز، نتایج مطالعات این پدیده و بررسی عوامل زیست محیطی آن با همکاری اساتید برجسته دانشگاه شیراز انجام شده است.

 

کد خبر 205027

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید