سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ ۰۹:۰۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: نورپردازی میدان «قرآن» (طاووس) شکل گرفته است و طاووس این میدان شبیه طاووس قبلی آماده شده و در محل کنونی جایگزین طاووس کنونی به زودی نصب می شود.

به گزارش پیام خبر، روح الله مظفری، امروز در جمع خبرنگاران گفت: حق مردم است که بدانند چه اتفاقاتی در مدیریت شهری به ویژه در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز روی داده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سازمان و ساختار آن باید بتواند در خصوص نیروی انسانی و طرح و برنامه ها ساماندهی و عملیات کند، اظهار کرد: 10 تفاهم نامه با مجموعه های خارج از سازمان که به شکلی با سازمان در ارتباط هستند، برای نخستین بار در تاریخ سازمان منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه مصوب ما 96 میلیارد تومان بوده و امروز بیش از 2 برابر به 216 میلیارد تومان رسیده و نیمی از آن از مهر تا دی ماه به سازمان رسید و تاکنون 190 میلیارد تومان ایجاد تعهد شده است، افزود: در طول سال 1401 میزان 60 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری شد و 20 میلیارد تومان آن برای شهربازی بوستان «آزادی» است.

مظفری با اشاره به اینکه هوشمند سازی نظارت بر فضای سبز با هدف نظارت مردم بر فضای سبز راه اندازی شده است، افزود: 17 هکتار از باغات رها شده با حمایت دستگاه های قضایی در اختیار سازمان قرار گرفته است و وضعیت باغی آن حفظ می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه 300 هزار اصله درخت به صورت بذرکاری، نهال و یا نشا شکل گرفت و کاشت سالانه 2 میلیون نهال با همکاری منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: سه لایحه شکل گرفت که یک نمونه آن لایحه بازدارنگی قطع اشجار بود که افراد از قطع درخت جلوگیری کنند و باغات احیا شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 طرح فضای شهری بررسی و تایید شد، تاکید کرد: پنج جشنواره، 6 فراخوان و چهار رویداد مهم در سال گذشته برگزار شد و بازسازی و بهسازی باغات «دلگشا» و «جهان نما» و همچنین احیا باغ «گلها» در دستور کار قرار گرفت و امسال به مراتب از گذشته احیا می شود.

وی با اشاره به اینکه 27 میلیارد تومان پروژه در رابطه با موارد مهندسی است، افزود: نورپردازی کوچه گذر «گوته»، احیای دریاچه و آبنمای بوستان «آزادی» و نورپردازی میدان «قرآن» (طاووس) شکل گرفته است و طاووس این میدان شبیه طاووس قبلی آماده شده و در محل کنونی جایگزین طاووس کنونی به زودی نصب می شود.

مظفری از نورپردازی ساعت «گل» خبر داد و گفت: فراخوان میدان «امام حسین (ع)» ارائه شد و برای افراد اول تا سوم یک میلیارد تومان جایزه در نظر گرفته شد اما کار فاخری نرسید و المان میدان «امام حسین (ع)» تا پایان بهار آینده راه اندازی می شود.

وی با اشاره به احداث باغ «پرندگان» در جوار باغ «گلها»، گفت: مسائل سرمایه گذاری در این مورد راه اندازی می شود.

مظفری با اشاره به اینکه 120 المان و سردیس در حال ساخت و یا نصب شده است، افزود: امسال پنج هزار مترمربع نقاشی را در سطح شهر داشتیم و کارگروهی از فروردین 1400 شکل گرفت تا بنرهای شهدا به سازماندهی برسد و قرار شده از حالت بنری خارج شود و 120 تابلو شهدا در محورهای اصلی شهری شیراز به زودی نصب می شود.

 

کد خبر 205083

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید