شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ۰۸:۵۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار شیراز از شروع فاز اجرایی راه‌اندازی مرکز داده بزرگ شهرداری شیراز در دهه فجر خبر داد و گفت: در این مرحله، خرید تجهیزات و اجرای زیرساخت‌های اولیه موردنیاز و مقدماتی پروژه به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش پیام خبر، محمدحسن اسدی با اعلام خبر شروع فاز اجرایی راه‌اندازی مرکز داده بزرگ شهرداری شیراز در دهه فجر اظهار کرد: در این مرحله، خرید تجهیزات و اجرای زیرساخت‌های اولیه موردنیاز و مقدماتی پروژه به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

 

او در ادامه افزود: با ایجاد مرکز داده بزرگ شهرداری شیراز، یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه شهر هوشمند مهیا می‌شود و در این مسیر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز به‌عنوان هسته اصلی توسعه بستر خدمات شهر هوشمند در شهر شیراز، از تمامی ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شهرداری الکترونیک با فراهم کردن زیرساخت‌های مهم و حیاتی همچون مرکز داده بهره می‌گیرد.

 

شهردار شیراز بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته، مرکز داده شهرداری شیراز یکی از بزرگ‌ترین مراکز مهم و استراتژیک برای تبادل، پالایش و پردازش حجم عظیمی از داده‌ها و ارتباطات منطقی بین نرم‌افزارهای حیاتی شهرداری شیراز به شمار می‌رود.

 

اسدی با بیان اینکه امکان ایجاد تعاملات بین دستگاهی در درون مجموعه بزرگ شهرداری شیراز بر مبنای همین مرکز داده فراهم خواهد شد، گفت: با این امکان، رمز داده می‌تواند به‌عنوان سرویس‌دهنده اصلی خدمات شهرداری الکترونیک به شهروندان از یکسو و از سمتی، به‌عنوان مرکز نگهداری اطلاعات سایر دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در سطح کلانشهر شیراز و استان فارس و حتی استان‌های همجوار عمل کند.

 

کد خبر 205172

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید