جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ۰۹:۱۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استاندار فارس گفت: آن دسته از مدیرانی که به رغم اعلام ممنوعیت ساخت و ساز اماکن بلندمرتبه در شهرک برف فروشان اقدام به صدور مجوز کرده اند باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه، در نشست شورای مسکن استان در شیراز گفت: آن دسته از مدیرانی که به رغم اعلام ممنوعیت ساخت و ساز اماکن بلندمرتبه در محدوده شهرک برف فروشان اقدام به صدور مجوز کرده اند باید به دادگاه معرفی شوند.

استاندار فارس افزود: نمی توان در مقطعی مجوز ساخت در این محدوده را صادر کرد و امروز که عده‌ی دیگری برای مجوز مراجعه می کنند به آنها بگوییم که این کار خلاف است.

استاندار فارس اظهار داشت: بنا بر گزارش اساتید دانشگاه ساخت اماکن تک واحدی یا حداکثر دو طبقه با رعایت موارد لازم در منطقه حسینی الهاشمی امکان پذیر است در صورتی که اداره کل راه و شهرسازی استان این امر را خلاف اصول مهندسی می داند تا هفته آینده طی یک نامه خطاب به دادستان، تخلف مدیران سابق این اداره کل در صدور مجوز ساخت و ساز در بولوار حسینی الهاشمی را گزارش دهد و خواستار رسیدگی به آن شود و یا یک مرجع علمی دیگر به جز دانشگاه که در این زمینه تحقیق کرده برای بررسی شرایط این منطقه به منظور ساخت منازل مسکونی معرفی کند.

استاندار فارس گفت: تیم علمی که در این زمینه تحقیقات انجام داده صدور مجوز ساخت در حد یک الی ۲ طبقه را بلامانع دانسته اما مخالف صدور مجوز بلندمرتبه سازی بود که مسئولان سابق که به رغم نظر کارشناسی اعلام شده مجوزهای ۳۰ طبقه و ۵۰ طبقه صادر کرده اند باید به دادگاه معرفی شوند.

لزوم تامین مسکن برای نخبگان

استاندار فارس گفت: در مقطعی تصمیم گرفتیم که بخش هایی از زمین های این منطقه به ساخت مسکن برای نخبگان و افراد دارای مدارج بالای علمی با هدف تشویق آنها به ماندن در کشور و جلوگیری از مهاجرت آنها به دیگر کشورها اختصاص یابد و این مساله را امروز مصوب خواهیم کرد تا با توجه به بلامانع اعلام شدن ساخت و سازهای یک و ۲ طبقه، بخشی از این زمین ها در اختیار استادان و نخبگان علمی و دانشگاهی فاقد خانه قرار گیرد تا آنها اقدام به ساخت کنند.

وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که مانع مهاجرت نخبگان شویم این کار با حرف زدن و شعار دادن شدنی نیست و باید حداقل زمینه‌ی زندگی را برای آنها فراهم کنیم.

شهر تابناک لامرد نباید به شهر آهن آلات تبدیل شود

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تصویب ساخت شهرک جدید تابناک دوازدهمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران گفت: این شهر نباید به شهر آهن آلات تبدیل شود بلکه باید یک شهر آبرومند باشد.

دکتر ایمانیه افزود: ضرورت دارد که برای طراحی این شهر با بهره گیری از نظر کارشناسان و مشاور دقت شود همچنین موافق ساخت و ساز بیشتر از ۲ طبقه در این شهر نیستیم و حتی اگر منازل به شکل یک طبقه ساخته شود بسیار بهتر است.

 

کد خبر 205173

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید