جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۴۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر»:

15 اثر برگزیده بداهه نویسی «مشق مادر» معرفی خواهند شد

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر» گفت: 15 اثر برگزیده بداهه نویسی «مشق مادر» معرفی خواهند شد.

محمد رازقی دبیر اجرایی جشنواره «مشق مادر» در گفتگو با خبرنگار پیام خبر با اعلام این خبر اظهار کرد: جشنواره «مشق مادر» به طور همزمان در 31 مرکز در سراسر کشور در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور بانوان هنرمند و خوشنویس برگزار شد و مرحله داوری آن با حضور ۹ داور ملی به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: ۵۴۴ اثر در دو بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از داوری؛ پانزده اثر جزو آثار برگزیده و یکصد اثر شایسته تقدیر شدند.

دبیر جشنواره خوشنویسی«مشق مادر» یادآورشد‌: این آثار کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر بود که از بین ۱۵ اثر برگزیده، ۹ اثر مربوط به بخش نستعلیق و ۶ اثر در بخش شکسته نستعلیق است و از بین ۱۰۰ اثر شایسته تقدیر ۷۰ اثر نستعلیق و ۳۰ اثر شکسته نستعلیق است.

رازقی بیان کرد: داوران این جشنواره در بخش نستعلیق اساتید ازهار شرکاء، علی اشرف صندوق آبادی، احمد پیله چی، علی اکبر پگاه، میرحیدر موسوی و احمد ابوطالبیان همچنین داوران بخش شکسته نستعلیق اساتید سید علی فخاری، علی آقا حسینی و بهادر پگاه هستند.

دبیر جشنواره «مشق مادر» تاکید کرد: پس از داوری این آثار، مراسم اختتامیه، ۲۰ بهمن ماه در قزوین برگزار و از برگزیدگان و منتخبین تقدیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به ۱۵ هنرمند برگزیده در این رویداد، تندیس جشنواره و جایزه نقدی پنجاه میلیون ریالی و به ۱۰۰ هنرمند جوایز پنج میلیون ریالی اهدا می شود و آثار منتخب به صورت کتاب منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رازقی با اشاره به سطح بالای آثار این جشنواره بیان کرد: آثار این جشنواره در سطح ملی و به لحاظ کیفی در سطح بالایی ارزیابی شد و برای داوری نیز از اساتید رده بالای کشور بهره بردیم، همچنین برخی بانوان شرکت کننده که اثر هنری آنها جزو ۱۵ اثر برگزیده جشنواره است، جزو هنرمندان برجسته و عنوان‌دار در جشنواره های مختلف هستند که خود نشان از سطح بالای این رویداد دارد.

دبیر جشنواره «مشق مادر» ضمن اشاره به برگزاری مطلوب این جشنواره، افزود: در این رویداد ملی علاوه بر اجرای بداهه نویسی همزمان در ۳۱ مرکز سراسر کشور، این رویداد در کشور سوریه برگزار و آثار هنرمندان سوریه نیز به دبیرخانه این جشنواره در قزوین ارسال شده است.

رازقی در پایان با بیان اینکه «مشق مادر» اولین جشنواره ملی خوشنویسی کشور مختص بانوان است، گفت: از آنجا که آثار خلق شده توسط بانوان خوشنویس در جشنواره مشق مادر به صورت بداهه نویسی بوده است، می توان عیار دقیق و توانایی و خلاقیت بانوان هنرمند ایرانی را به خوبی سنجید و برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب پویایی و حرکت در هنر خوشنویسی خواهد شد.

لازم به ذکر است، مرحله داوری اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان «‌مشق مادر» در رشته‌های نستعلیق و شکسته ‌نستعلیق با حضور هیات داوران در قزوین پایتخت خوشنویسی ایران برگزار شد.

 

کد خبر 205199

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید