سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی:

تکمیل و بهره برداری از 44 طرح آموزشی همزمان با دهه فجر

لنجابی ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلابی اسلامی از تکمیل و بهره برداری از 44 طرح آموزشی همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش پیام خبر از اراک، جواد لنجابی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران به برنامه های نوسازی مدارس استان در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: ایام الله دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب است؛ آن هم در شرایطی که دشمنان تمام تلاش خود را برای کم رنگ نشان دادن دستاوردهای انقلاب بکار گرفته اند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به خدمات دولت در یک سال و نیم اخیر افزود: این خدمات در راستای رفع مشکلات مردم،توسعه کشور در بخش های مختلف بوده است که اصحاب رسانه باید در راستای تبیین این دستاوردها تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه تکمیل و بهره‌برداری از ۴۴ طرح آموزشی همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی انجام می شود، ادامه داد: ۲۴ طرح آموزشی از مجموع این طرح‌ها در هفته دولت و ابتدای مهرماه به آموزش و پرورش این استان تحویل شده و بهره‌برداری از بقیه این طرح‌ها نیز همزمان با دهه مبارک فجر آغاز می شود.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه ۷۷ طرح امسال توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در حال اجرا بود، اظهار کرد: ۴۴ طرح از مجموع این طرح‌ها به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی ۴۴ طرح دیگر نیز در این مدت با کمک خیران در استان آغاز شده‌ است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در ادامه با اشاره به چگونگی فعالیت مدارس کانکسی در استان، گفت: ۵۴ درصد مدارس کانکسی این استان از سال ۹۷ تاکنون جمع‌آوری و مقاوم سازی شده و ۴۰ مدرسه کانکسی با ۴۸ کلاس درس اکنون در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شازند با ۱۶ مدرسه کانکسی فعال، بیشترین مدارس کانکسی فعال در سطح استان را به خود اختصاص داده‌ است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و از محل اعتبارات دولتی و طرح شهید پناهی تمامی مدارس کانکسی استان مرکزی تا مهرماه سال آینده جمع آوری می‌شود.

لتجابی ادامه داد: هدایت خیران مدرسه ساز به سمت جمع‌آوری مدارس کانکسی از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل است و اکنون عملیات اجرایی جمع‌آوری و مقاوم سازی ۱۵ مدرسه کانکسی توسط خیران مدرسه‌ساز در این استان در حال انجام است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور و هیات دولت، به این اداره کل اختصاص یافته است، گفت: این منابع مالی در چند سرفصل از جمله احداث، مقاوم سازی، تخریب، بازسازی و استاندارد سازی فضاهای آموزشی به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اختصاص یافته‌ است.

لنجابی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد ریال این اعتبارات از محل فروش املاک مازاد به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اختصاص یافته است، بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال این منابع مالی در سال جاری و ۵۰۰ میلیارد ریال سال آینده برای تکمیل طرح‌های خیرساز، محرومیت زدایی و استاندارد سازی سامانه‌های گرمایشی مدارس به این اداره کل تخصیص یافته‌ است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: این منابع مالی برای اجرای ۷۷ عنوان طرح به این اداره کل اختصاص یافته‌ است.

 

کد خبر 205201

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید