شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۲:۱۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: در دهه فجر ۱۴۰۱ تعداد 2 شهر، ۸۶ روستا و ۲۸۰ طرح صنعتی در فارس گازرسانی می شوند.

به گزارش پیام خبر، علی اکبر میدانشاهی ضمن اشاره به گزارش عملکرد شرکت گاز استان فارس گفت: در دهه فجر ۱۴۰۱ تعداد 2 شهر، ۸۶ روستا و ۲۸۰ طرح صنعتی در فارس گازرسانی می شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس، میزان شبکه گذاری این طرح ها را یک هزار و ۷۰۳ کیلومتر و تعداد انشعاب های نصب شده را ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره عنوان کرد و افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان بهره برداری می رسد و در مجموع ۱۲ هزار خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی، ضریب بهره مندی شهری و روستایی از گاز طبیعی را در این استان ۹۹ درصد خواند و یادآور شد: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی گازرسانی به 6 روستا آغاز می شود.

میدانشاهی در رابطه با گازرسانی به شهرها هم گفت: از ابتدا تا کنون ۱۱۷ شهر گازرسانی شده‌اند و در سال جاری چهار شهر گازرسانی آن به پایان رسیده است و سه شهر هم در دست اجراست.

وی تعداد مشترکین که امسال به شبکه گاز پیوسته اند را ۵۲ هزار و ۳۷۰ مشترک عنوان کرد و گفت: یک میلیون ۶۹۶ مشترک در سیستم گازرسانی استان فارس قرار دارند.

میدانشاهی از تعداد ۹۴۰ هزار و ۷۴۰ علمک نصب شده از ابتدا تاکنون و تعداد 21 هزار و 400 در سال جاری نصب شده است و در مورد گازرسانی به روستاها هم گفت: در سال جاری هم گفت در سال جاری ۱۷۷ روستا گازرسانی شده و ۱۰۶ روستا هم در دست اجراست و تاکنون ۲۳۹۵ روستا گازرسانی شده اند.

وی گفت: یک هزار و سیصد کیلومتر شبکه گذاری در این سال انجام شده است که در مجموع این رقم ۳۴ هزار و ۳۵۴ کیلومتر است.

میدانشاهی، تعداد صنایع که امسال گازرسانی شدن را ۶۳۰ مورد عنوان کرد و گفت: ۶۸۸ صنعت در دست اجرا در سال جاری است و در مجموع از ابتدا تا کنون ۶ هزار و ۸۶۱ صنعت گازرسانی شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های فرهنگی این دستگاه خدمات رسان هم گفت: این دستگاه خدمات رسان در حوزه مسابقات قرآنی و فرهنگی ایجاد دارالقرآن در سازمان خدمات رسانی در زمینه محرومیت زدایی زیست محیطی و فرهنگی و همچنین جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب هم فعالیت کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس مجموعه سرمایه گذاری های در سال ۱۴۰۱ را میزان ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواند و گفت: این اتفاق باعث جایگزینی سوخت مایع و اشتغال زایی برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر می شود.

وی با اشاره عملکرد شرکت گاز استان فارس در استان سیستان و بلوچستان هم گفت: عملیات گازرسانی به 2 شهر و ۱۲۰ روستا استان سیستان و بلوچستان تکمیل شده است و اضافه کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به چهار شهر این استان آغاز می شود که این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان انجام شده است

 

کد خبر 205216

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید