پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۱۰
زمان مطالعه: 7 دقیقه
شهردار شیراز با بیان اینکه نام جشنواره افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی را که در دهه فجر و اعیاد پیش رو داریم، «جهش عمرانی» گذاشتیم، گفت: در این جشنواره، عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه با اعتبار ۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف، آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسد که امروز گام نخست آن برداشته شد.

به گزارش پیام خبر، هم‌زمان با نخستین روز آغاز دهه فجر تعداد ۱۰پروژه عمرانی، خدماتی و گردشگری شهرداری شیراز در مناطق ۶، ۱۰ و حوزه معاونت فنی و عمرانی بااعتبار ۱۸۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

شهردار شیراز در این مرحله از افتتاح که به‌طور هم‌زمان در مجتمع گردشگری، تفریحی و اقامتی کوهستان (دراک) برگزار شد، گفت: ما نام جشنواره افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی را که در دهه فجر و اعیاد پیش روداریم، «جهش عمرانی» گذاشتیم، چراکه در این جشنواره، عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه با اعتبار۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل ریلی، ساختمانی، تقاطع غیرهمسطح، زیرگذر، بوستان و مجموعه ورزشی، احداث بولوار و بزرگراه، آتش‌نشانی، زیباسازی، زیرسازی، بهسازی و آسفالت آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسد که امروز گام نخست آن برداشته شد.

محمدحسن اسدی بیان کرد: تنوع پروژه‌ها و تعداد آن‌ها به حدی است که در یک روز امکان افتتاح و بهره‌برداری آن وجود نداشت و به همین دلیل در چند مرحله در دهه فجر و اعیاد پیش رو شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها خواهیم بود.

او با اشاره به افتتاح مجتمع گردشگری، تفریحی و اقامتی کوهستان (دراک) به‌عنوان یکی از این پروژه‌ها افزود: هزینه این پروژه سال ۹۳ از طریق فروش اوراق مشارکت تامین شد و این مرکز رفاهی به ۱۳ هزار نیروی شهرداری شیراز و همه مردم این کلان‌شهر تقدیم می‌شود؛ چراکه معتقدیم پیش‌نیاز تکریم شهروندان، تکریم کارکنان مدیریت شهری است.

شهردار شیراز گفت: در آخرین جلسه فوق‌العاده صحن علنی شورای شهر شیراز نیز بودجه ۲۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی به شورای اسلامی شهر تقدیم کردیم که هم‌اکنون در دست بررسی است.

63e9322e749c2.jpg

شهردار منطقه ۶ شیراز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سطح این منطقه گفت: در حال حاضر فعالیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف در سطح منطقه در حال انجام است و هرروز شاهد به ثمر نشستن یک پروژه هستیم.

مسعود قادری اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح  پیاده‌روسازی در سطح منطقه با امکاناتی نظیر مبلمان و فضای سبز شهری و مناسب‌سازی عبور معلولین در بولوارهای شهید کسایی و معالی‌آباد هستیم.

او با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۹۵ میلیارد تومان پروژه در این منطقه گفت: در این مراسم عملیات عمرانی ازجمله ساختمان مدیریت بحران، ساماندهی و اجرای طرح هندسی در بولوار شهید رجایی، فاز دوم لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در گلدشت معالی‌آباد و فاز یک ۲۰ متری مجاور کمربندی حدفاصل تقاطع شهید رودکی تا تقاطع شهیدان فرصتیان با اعتبار  بیش از 15 میلیاردتومان آغاز شد.

شهردار منطقه ۶ شیراز تصریح کرد: لوله‌گذاری آب‌های سطحی در خیابان گلخون قصردشت و پیاده‌روسازی در سطح بولوار دکتر شریعتی و شهید کسایی نیز ازجمله پروژه‌هایی بود که از آن‌ها رونمایی شد.

63e93230aa65b.jpg

شهردار منطقه ۱۰ شیراز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های این منطقه به افتتاح و کلنگ زنی بالغ‌بر ۵۵ میلیارد تومان پروژه پرداخت و گفت: امروز شاهد افتتاح و اغاز عملیات اجرایی سه پروژه در این منطقه هستیم.

شهرام سبزیان‌فرد افزود: ازجمله پروژه‌هایی که امروز در منطقه به بهره‌برداری رسید، مجتمع گردشگری، تفریحی و اقامتی کوهستان دربوستان دراک بااعتبار ۳۰ میلیارد تومان بود.

او ادامه داد: دو پروژه امروز افتتاح که شامل پروژه احداث کانال بتنی کوچه یک زیتون، دیوار گذاری نهر اعظم جمعا به مبلغ ۳۴میلیارد تومان و عملیات اجرایی احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی فضای سبز با اعتبار ۲۱میلیارد تومان در بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شد.

سبزیان‌فرد گفت: سعی می‌کنیم همراه با ارتقای خدمات شهری در زمینه عمرانی نیز شاهد توسعه شهر باشیم.

63e9322c43fc7.jpg

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: امروز درواقع اولین روز جشنواره جهش عمرانی شهرداری کلان‌شهر شیراز است که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های رونمایی شده در این روز، پروژه مجتمع تفریحی اقامتی کوهستان در راستای ارتقای بستر فرهنگی و اجتماعی شهر است.

محمد امین ادامه داد: عملیات اجرایی 10 پروژه در سطح مناطق ۶ و ۱۰ امروز به‌طور هم‌زمان آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها مرحله نخست افتتاح و آغاز عملیات اجرایی جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با ۱۱۲ پروژه و اعتباری بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان است که در دهه فجر و اعیاد پیش رو کلنگ زنی و افتتاح می‌شوند.

او با اشاره به برخی ویژگی‌های مجتمع رفاهی و اقامتی دراک گفت: این پروژه چند هکتاری شامل ویلا، رستوران، کافی‌شاپ، سالن ورزش و سایر امکانات است و یکی از ویژگی‌های این محل، آن است که به دلیل ارتفاع بالای آن در تمام طول سال همیشه دمای آن حدود ۴ درجه از شیراز کمتر است و ویژگی یک اقامت کوهستانی را به‌طور کامل دارد.

63e93229a6751.jpg

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین گفت: همزمان با آغاز دهه فجر و میلاد امام جواد(ع) شاهد افتتاح برخی پروژه‌های عمرانی  کلانشهر شیراز در اقدامی نو و جدید به سمت جهش عمرانی هستیم.

علی‌اکبر سلطانی بیان کرد: پروژه‌های مرکز گردشگری کوهستان در ارتفاعات بوستان دراک در ضلع شمال‌غربی این کلان‌شهر و  مناطق ۶  و 10 شهرداری شیراز از جمله پروژ‌هایی ‌بودند که امروز افتتاح شدند.

او تصریح کرد: در جهش عمرانی قرار است با تلاش، همت و مشارکت مردم و جوانان شیراز، گامی به سمت تحول زیرساختی در حوزه عمران این کلان‌شهر برداریم و پروژه‌های عمرانی را با سرعت پیش ببریم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به کلنگ‌زنی‌های مختلفی که شاهد بودیم، گفت: تحول خوبی در آینده نزدیک در حوزه ترافیک شهر به ارمغان خواهد داشت.

63e9322730437.jpg

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین اظهار کرد: دهه فجر یادآور روزها و ساعت‌هایی است که در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ فجر آفرینان در روزهای سخت انقلاب استقامت به خرج دادند تا شاهد پیروزی انقلاب اسلامی باشیم.

مهدی طاهری با بیان اینکه در میدان‌های سخت استقامت سنجیده می‌شود، خاطرنشان کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی تفسیر برای پیروزی و استقامت در روزهای سخت طبق وعده خداوند است.

او گفت: دستاوردهای انقلاب ازجمله استقلال آزادی و جمهوری اسلامی مدیون خون فجر آفرینان است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه افتتاح چنین پروژه‌هایی عمرانی و آبادانی را در کنار ارائه خدمات‌رسانی به شهروندان، رقم می‌زند و این کارنامه مسئولان در خدمت به شهروندان است، تصریح کرد: شهر شیراز اگر قرار است بهترین کلان‌شهر و در قله باشد باید در مسیر خدمت‌رسانی مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذارد.

طاهری از شهردار و مدیران شهرداری خواست در مجموعه شهرداری صادقانه به مردم خدمت کنند.

به گفته او؛ انجام این پروژه‌ها و حجم اقدامات شهرداری در دهه فجر هرچند نسبت به چند سال قبل بزرگ است، اما شیراز نیازمند اقدامات بسیار بزرگ‌تر و درخور شهروندان است.

 

 

کد خبر 205247

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید