جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 40 پروژه آب و فاضلاب در شهر ها و روستاهای استان مرکزی همزمان با ایام الله دهه فجر پیرزی انقلاب اسلامی ایران به بهره برداری می رسد.

حشمت اله عباسی، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به خبرنگارپیام خبر در اراک گفت: ایران اسلامی در طول سال های بعد از انقلاب به همت و تلاش نیروهای خدم و انقلابی دستاوردهای عظیمی در بخش های مختلف داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر سال جاریبا اعتباری بالغ بر 2880 هزار میلیارد ریال 40 پروژه آب و فاضلاب در استان مرکزی به بهره برداری خواهد رسید، افزود: ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: از این تعداد پروژه 15 پروژه آب و فاضلاب در شهر ها و روستاهای استان مرکزی، 22 پروژه جهاد آبرسانی در روستاهای استان و 3 پروژه فاضلاب است که در اختیار ولی نعمتان انقلاب قرار می گیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: 10 پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر 268 میلیارد ریال، 5 پروژه آبرسانی شهری با اعتباری بالغ بر 165 میلیارد ریال، 3 پروژه بهره برداری از شبکه جمع آوری فاضلاب با اعتباری بالغ بر 1792 میلیارد ریال و 22 پروژه جهاد آب رسانی با اعتباری بالغ بر 585 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

عباسی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در راستای بهره گیری از انرژی های پاک اقدام به احداث 10 نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت 200 کیلو وات در 10 نقطه از استان مرکزی کرده است، اظهار کرد: این نیروگاه های خورشیدی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد و به منظور ارتقا کیفی سامانه ازن زنی در تصفیه خانه آب اقدام به نصب و راه اندازی سیستم نانو ازن با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال کرده است که این دو پروژه نیز در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اصلاح و توسعه 33 کیلومتر شبکه توزیع آب را از دیگر اقدامات این شرکت دانست و گفت: به منظور بهره برداری از پروژه های آبرسانی در دهه مبارک فجر امسال این شرکت اقدام به، اصلاح و توسعه 60 کیلومتر خطوط انتقال آب، حفر و تجهیز 15 حلقه چاه آب، ساخت 20 باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 10690 متر مکعب و احداث 5 ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت 35 لیتر در ثانیه در دو بخش شهری و روستایی و در بخش فاضلاب نیز اقدام به اجرای 71 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث 3 ایستگاه پمپاژ و نصب 7921 انشعاب فاضلاب نموده است.

 

کد خبر 205258

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید