پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
یکشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۳۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اعلام کرد: همزمان با دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران در روستای کفترک شیراز افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پیام خبر، روح‌االله منوچهری ضمن تشریح برنامه های ویژه دهه مبارک فجر در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری 1033 برنامه ترویجی در سطح کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: نشست‌های کمیته برگزاری برنامه‌های دهه فجر از ابتدای دی‌ماه در اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار شد و برنامه‌های متنوعی در سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای برای این ایام برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به بهره‌برداری از یک کتابخانه در فارس افزود: همزمان با دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران در روستای کفترک شیراز افتتاح خواهد شد.

وی به برنامه‌های استانی اشاره و تصریح کرد: به همین مناسبت جشنواره «پرچم ایران» و مسابقه کتابخوانی «ایران 20» در فارس برنامه ریزی شده است. برپایی نشست کتابخوان پدرانه و دو نمایشگاه آثار مشق کتاب و «ایران 20؛ داده پژوهی چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران» نیز در فارس برگزار خواهد شد.

منوچهری همچنین از اجرای طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم کتاب های امانتی در کتابخانه‌های عمومی فارس خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه‌های استان یا پرتال کتابخانه‌های عمومی به نشانی samanpl.ir ضمن دریافت کد تخفیف به عضویت در کتابخانه‌های عمومی اقدام کنند. مدت اعتبار کد تخفیف تا 30 بهمن ماه 1401 است.

منوچهری به اجرای «جشن پیروزی» در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اشاره و خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی فارس نیز همگام با دیگر مناطق کشور میزبان جشن پیروزی انقلاب هستند. همچنین در این ایام کتابخانه‌ها متناسب با ایام الله دهه فجر آذین‌بندی شده و ندای الله اکبر شب ۲۲ بهمن ماه در کتابخانه‌های مرکزی با حضور اعضای کتابخانه برپا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه به برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های فارس در ایام دهه مبارک فجر میزبان 1033 برنامه فرهنگی و ترویجی هستند.

وی اضافه کرد: 234 برنامه ویژه کودکان، 59 مسابقه کتابخوانی، 50 نشست معرفی کتاب، 227 نشست کتابخوان 116 نمایشگاه کتاب در این مدت اجرا خواهد شد. همچنین نشست های نمایشنامه خوانی، روایت گری انقلاب، نقد و بررسی کتاب، بازدید و... از دیگر برنامه های کتابخانه‌های عمومی فارس است.

منوچهری اعلام کرد: با هدف انعکاس توسعه و پیشرفت ایران اسلامی، مسابقه کتابخوانی از کتاب «ایران 20» روندپژوهی چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، برترین جایگاه های ایران در آمارهای بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گفته او، زمان شرکت در این مسابقه تا 12 اسفند ماه خواهد بود و علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند با مراجعه به سایت samakpl.ir ثبت نام و در مسابقه شرکت نمایند.

به 44 برگزیده مسابقه کتابخوانی از کتاب «ایران 20» جوایز سه میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

 

کد خبر 205332

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید