جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۲۱:۰۵
زمان مطالعه: 12 دقیقه

جهش عمرانی کلانشهر شیراز به ایستگاه دوم رسید؛

بیش از 361 میلیارد تومان پروژه توسط شهرداری شیراز افتتاح و کلنگ زنی شد

به‌مناسبت دهه فجر در دومین مرحله از برنامه‌های افتتاح و کلنگ زنی شهرداری شیراز، 12 پروژه با اعتبار ۳۶۱.۲ میلیارد تومان و کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح قائم – رحمت در محدوده شهرداری منطقه ۵ با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش پیام خبر،استاندار فارس در این مراسم اعلام کرد: دهه فجر، ایام مبارکی است که بتوانیم با اقدامات مطلوب، کارآمدی نظام مبتنی بر خون شهیدان را به جهانیان ثابت کنیم.
محمد هادی ایمانیه با اشاره به بهره برداری از پیست موتورسواری بوستان مادر شیراز گفت: افتتاح چنین پروژه هایی ضمن الگوسازی برای سایر نقاط کشور، موجب رضایتمندی شهروندان نیز می شود.
وی تاکید کرد: چنین اقداماتی موجبات سلامت، آرامش و رفاه مردم و همچنین تشویق و ترغیب بیشتر جوانان در راستای کنترل هیجان آنها می شود.
ایمانیه افتتاح این پیست و سایر اقدامات در راستای توسعه را عاملی برای تقویت و ارتقای سلامت شهروندان، تخلیه انرژی های جوانان و نهایتا ایجاد نشاط سالم اجتماعی عنوان کرد.
استاندار فارس از تلاش های شهردار و شورای اسلامی شهر درخصوص رسیدگی به منطقه جنوب شیراز تقدیر کرد و افزود: بهره برداری از فاز نخست خط دوم مترو شیراز، تلاش برای بهره برداری از ورزشگاه پارس و... از جمله این اقدامات است.

63dfe6addc2bc.jpg

جهش عمرانی یک جهاد امیدآفرین است
شهردار شیراز در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شهرداری منطقه پنج، جهش عمرانی را به مثابه یک جهاد امیدآفرین، اعتماد سازی و خدمت رسانی به مردم توصیف کرد و گفت: تقریبا کم سابقه و شاید هم بی سابقه است که در ایام الله دهه فجر ١١٢ پروژه به ارزش ١٣٤١٠ میلیارد تومان به بهره برداری برسد یا عملیات اجرایی آنها آغاز شود.
محمد حسن اسدی ادامه داد: امروز در محدوده شهرداری منطقه پنج شاهد 12 پروژه تاثیرگذار هستیم که کلنگ زنی تقاطع رحمت - قائم به ارزش ٢٥٠ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌هاست.
وی با تصریح بر این نکته که سازمان عمران سازمانی چابک در شهرداری است و قرار است این تقاطع هم با همکاری سازمان متبوع اجرایی شود، گفت: یکی از اهداف این پروژه دسترسی به مرکز شهر به ویژه از جنوب و شمال به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) است و مقرر شده که طی ١٨ ماه به بهره برداری برسد.

63dfe6b21f0fb.jpg


شهردار شیراز به پروژه نواب در کمربندی جنوبی شیراز به عنوان یک تقاطع چندسطحی که بزرگترین تقاطع چند سطحی در شیراز و جنوب کشور است اشاره و بیان کرد: چندین هزار میلیارد تومان پروژه برای تعادل بخشی و خدمت رسانی به شهروندان مناطق جنوبی و کمتر برخوردار در دست افتتاح و اجرا قرار دارد.
اسدی اضافه کرد: همچنین در ادامه تقاطع قائم به رحمت از احمدی جنوبی، یک راه دسترسی نیز به حرم مطهر با اجرای یک خیابان دو طبقه را در ایام دهه فجر یا در اعیاد شعبانیه به اعتبار ٢٠٠٠ میلیارد تومان کلنگ زنی می کنیم که در نوع خود بی نظیر است.
وی با اشاره به افتتاح پیست موتورسواری در بوستان ٥٠ هکتاری مادر و مقایسه آن با بوستان ٢٧ هکتاری آزادی که طی ٦٠-٧٠ سال گذشته احداث شده، گفت: از شروع عملیات عمرانی بوستان مادر کمتر از یک دهه می گذرد اما برنامه های خوبی در این پارک یکی پس از دیگری در حال انجام است.
شهردار شیراز با بیان اینکه اگر اقدامات مطلوبی در پارک در دستور کار قرار نگیرد، شاید استقبال چندانی مردم از آن نکنند، افزود: جفاست که بگوییم بوستان مادر تنها بوستان محلی در منطقه ٥ است بلکه پارکی فرا منطقه ای ویژه شهروندان شیرازی است.
اسدی به پیست موتور سواری این بوستان هم اشاره و عنوان کرد: با بهره برداری از این پیست شاهد نمایش به یاد ماندنی و پرخاطره موتورسواران خواهیم بود.
شهردار شیراز همچنین از انجام مطالعات امکان سنجی احداث پیست موتورسواری در سه ناحیه دیگر شیراز خبر داد و گفت: تلاش می شود باشگاه سوارکاری فرامنطقه ای نیز در بوستان مادر راه اندازی شود.

63dfe6b34d674.jpg


اسدی در خصوص آغاز به کار باشگاه تیراندازی نیز گفت: سعی می کنیم این باشگاه نیز حداکثر تا سه ماه آینده همچون یک ‌مجموعه کامل راه اندازی شود.
وی با اشاره به هزینه های بالای پروژه های عمرانی گفت: به دلیل نوسان قیمت ها، گاهی پیمانکاران تمایلی برای اجرای پروژه هایی که در مناقصه آنها برنده شده اند، ندارند. از این رو انتظار می رود از محل تهاتر نفت کمک هایی به شهرداری برای اجرای پروژه ها انجام شود، اگر این امر محقق شود می توان پروژه هایی را به اجرا در آورد که چهره شهر را متحول کند.
اسدی در ادامه سخنان خود گفت: به هر میزان که کمک های استانداری از محل تهاتر نفت محقق شود شهرداری نیز چند برابر منابع را به میدان خواهد آورد تا پروژه های تحول آفرین هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.
شهردار شیراز با اشاره به سایر پروژه ها خاطرنشان کرد: در انتهای هفته جاری نیز بهره برداری و مسافرگیری فاز ١ خط دو قطار شهری از میانرود تا امام حسین(ع) اجرایی و دور برگردان غیر همسطح بولوار شهید چمران نیز در این ایام افتتاح می شود.
او ضمن تقدیر از فعالیت شهردار منطقه ٥ و همکارانشان و همچنین ناظر شورای شهر شیراز در این منطقه، از حمایت همه مسئولان و شوراییان کلانشهر که دغدغه آنها مردم است نیز تقدیر کرد.

شهرداری پروژه های مهم و شهروند پسند را تعریف و اجرایی کند
مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با تصریح بر این نکته که نخستین چیزی که دهه فجر به ذهن متبادر می کند؛ مقاومت، ایستادگی، پایمردی رشادت و ایثار است، افزود: دهه فجر، یادآور رشادت ها و خون های مطهری است که بر سنگفرش های ایران ریخته شد و ما امروز شاهد عطر و بوی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در این کشور و آب و خاک هستیم. راهی جز استقامت و مقاومت برای رسیدن به روشنی نداریم و این تنها مسیری که است پیش روی مومنین قرار دارد.

63dfe6ad29c1e.jpg


طاهری ضمن ابراز خرسندی از احداث پیست موتور سواری در بوستان مادر منطقه ٥ شهرداری این کلانشهر، ادامه داد: رنگ کار این عزیزان همانند جهاد فارغ از ادبیات و خلق و خوی آنهاست.
وی خواستار فراهم شدن فضایی مشابه این پیست در چهار نقطه شهر شیراز توسط شهردار این کلانشهر شد و گفت: موظفیم فضاهای مفرح برای آحاد جامعه فراهم کنیم. در جهان مدرن امروز باید به سمت فضاهای مفرح این چنینی برویم و خوشحالیم که این اتفاق امروز در این دهه مبارک کلید می خورد و افتتاح می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خواستار ارائه لوایحی به شورای این کلانشهر از سوی شهردار شد تا در نقاط مختلف شیراز شاهد تعریف، طراحی، اجرا و بهره برداری از چنین پروژه های مهم و شهروند پسند شویم.
طاهری با بیان اینکه هرچه در شهر هزینه می شود، همه دارایی مردم است، گفت: اینکه از ١٥ هزار میلیارد تومان بودجه امسال ١٢ هزار میلیارد تومان آن عمرانی است بدین معناست که این نسبت از منابع مالی مردم را شهرداری به عنوان ثروت و سرمایه، سرمایه گذاری کرده و می کند.
او خاطرنشان کرد: ساخت پیست، ورزشگاه، میادین، پل ها، زیرگذرها، روگذرها، پارک ها، تفرجگاه ها و ...همه سرمایه برای این شهر محسوب می شود و آنچه که ما امروز از این پروژه نتیجه می گیریم سرمایه گذاری است که آیندگان هم از آن بهره مند خواهند شد.

محدوده شهرداری منطقه پنج؛ از مناطق مطلوب جهت سرمایه گذاری است
افسانه خواست خدایی، ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ٥ شهرداری نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه پر فروغ فجر بیان کرد: منطقه ٥ شیراز یکی از مناطق رو به توسعه و قطب ورزشی شهر شیراز محسوب می‌شود.
وی وجود سالن تیراندازی ساره جوانمردی، پیست موتورسواری و ... را بستری مناسب و کم نظیر در جنوب کشور برای جذب جوانان و ورزشکاران در این منطقه ذکر و عنوان کرد: منطقه ٥ شیراز، یکی از مناطقی است که در حوزه سرمایه گذاری از مناطق مطلوب به شمار می رود و البته نیازمند توجه ویژه است.
خواست خدایی همچنین با بیان اینکه منطقه ٥ کلانشهر شیراز، منطقه ای پر وسعت و بهترین مکان برای سرمایه گذاری است، گفت: شاهد حضور سرمایه گذاران موفق در حوزه تجاری در این منطقه هستیم.

63dfe6aec46a5.jpg


عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر به همت شهرداری شیراز ١١٢ پروژه به افتتاح می رسد و یا کلنگ زنی آنها آغاز می شود که تعدادی از آن مربوط به منطقه ٥ است.
وی گفت: پروژه پیست موتورسواری که مدتها بود به دلیل عدم منابع کافی راکد مانده بود را از جمله پروژه هایی اعلام کرد که امروز با حضور مسئولان شهری و استانی به بهره برداری رسید.
خواست خدایی با تاکید بر اینکه نیاز است بسته های سرمایه گذاری در اطراف این پیست مدنظر قرار گیرد، گفت: چندین پروژه ضروری امروز کلنگ زنی و افتتاح می شود که افتتاح لوله گذاری در شهرک شهید آیت الله دستغیب از جمله آنهاست.
ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ٥ شهرداری در خاتمه اضافه کرد: با تلاش شهردار منطقه پنج، معاونت فنی و عمرانی و شهردار شیراز شاهد یک انقلاب عمرانی در منطقه ٥ شیراز هستیم.

تقاطع رحمت - قائم موجب رفع بخشی از گره های ترافیکی بولوار رحمت می شود
علی اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در آیین کلنگ زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح رحمت - قائم بیان کرد: امروز شاهد یک کلنگ زنی متفاوت در شیراز با رویکرد حل مسائل مردم هستیم.

63dfe6ac43941.jpg


او با بیان اینکه گره های ترافیکی در مسیرهای شریانی موجب اختلال در زندگی روزمره مردم می شود، افزود: بولوار رحمت یکی از مسیرهای شریانی شیراز و رویکرد کمیسیون متبوع و مجموعه شورا حل گره های ترافیکی با رویکرد تسهیل گری در چنین مسیرهایی است.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح رحمت - قائم با دو رویکرد مهم رفع گره های ترافیکی بولوار رحمت و دسترسی مناسب مردم از جنوب و شرق و غرب به حرم مطهر احداث می شود.
سلطانی ابراز امیدواری کرد با اجرای پروژه های عمرانی، مسائل مردم سریع تر و با کیفیت تر حل شوند.

تقاطع رحمت – قائم با اعتبار 250 میلیارد تومان اجرا می شود
محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این آیین کلنگ زنی بیان کرد: این تقاطع غیرهمسطح به عنوان یکی از پرچالش ترین طرح هایی بوده که از یک دهه گذشته در دستور کار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این تقاطع با اعتبار ٢٥٠ میلیارد تومان توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز اجرایی خواهد شد. این تقاطع از سه قطعه پل تشکیل شده است و مجموع طول عرشه این تقاطع ١٢٠٠ مترمربع است.

63dfe6b465e9b.jpg


معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه این تقاطع به عنوان یکی از محورهای زیارتی و تشرف زائران به بارگاه احمد بن موسی (ع) محسوب می شود، عنوان کرد: با تقاضای زیاد سفر از حرکت به سمت غربی و شرقی و همچنین تقاضای سفر در ابتدای روز از جنوب به شمال و در انتهای روز از شمال به جنوب در این محور رو به رو هستیم.
تلاش جهت توزیع عدالت محور پروژه ها بر اساس نیاز شهر و شهروندان
رضا مسعودی شهردار منطقه 5 شیراز نیز در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های این منطقه از توزیع عدالت محور پروژه ها بر اساس نیاز شهر و شهروندان خبر داد. 
مسعودی با تشریح برخی از پروژه هایی که بهره برداری و کلنگ زنی شدند، اظهار داشت: هدف از اجرای پروژه هایی که در بوستان مادر به بهره برداری می رسند، افزایش سرانه سلامت، توسعه ورزش وایجاد فضایی پرنشاط برای شهروندان است. 
وی افزود: امروز چهار پروژه با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد تومان به بهره برداری می رسند و تعداد 6 پروژه با اعتباری بیش از 67 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد. 
شهردار منطقه پنج شیراز با اشاره به این موضوع که پروژه های کلنگ زنی تا سال آینده به بهره برداری می رسند، گفت: در منطقه 5 به وسعت 24 هزار هکتار فقط یک ایستگاه آتش نشانی داشتیم و حالا دومین ایستگاه در خیابان بنی هاشمی کلنگ زنی شد که تا سال آتی تقدیم شهروندان می شوند. همچنین در همین راستا یک ایستگاه آتش نشانی در سال آینده در محور احمدی جنوبی نیز کلنگ زنی خواهد شد تا منطقه 5 با برخورداری از 3 ایستگاه آتشنشانی به امنیت مطلوبی دست خواهد یافت.
مسعودی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گسترش زیرساخت های ورزشی افزود: در کنار پیست موتورسواری پارک مادر، یک سالن سرپوشیده ورزش های غیرتوپی به مساحت 900 متر قرار دارد که با اعتبار 20 میلیارد تومان در حال احداث است و تا سال آتی به بهره برداری خواهد رسید. 
وی ادامه داد: امروز یک سالن سرپوشیده ورزش های غیرتوپی در جنب سالن ورزشی پهلوانان نصیری کلنگ زنی شد که پاسخگوی نیازهای شهروندان در حوزه های مختلف ورزشی است. 

63dfe6b12208b.jpg


شهردار منطقه پنج شیراز از دغدغه محرومیت زدایی شورا و شهرداری خبر داد و افزود: منطقه کوشک میدان در زمره مناطق کمتربرخوردار شیراز قرار دارد و در تلاش هستیم تا با تعریف پروژه ها در اینگونه مناطق، سرانه فضای سبز و ورزش را در راستای عمل به دستورات شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز توسعه دهیم. 
مسعودی خاطرنشان کرد: امروز به همت شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز تقاطع رحمت به قائم کلنگ زنی شد که دسترسی به حرم مطهر را تسهیل می کند. در شرایط حاضر شاهد قفل شدگی ترافیکی در حوالی حرم مطهر هستیم که با ابرپروژه هایی که حول این محور تعریف شده شاهد بهبود ماجرا خواهیم بود.
شهردار منطقه 5 شیراز با اشاره به جزییاتی از پروژه تقاطع نواب گفت: این پروژه در شرایط حاضر 25 درصد پیشرفت دارد.

براساس این گزارش، یکشنبه 16 بهمن ماه در دومین گام از جهش عمرانی شهرداری شیراز، آیین کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح قائم – رحمت با اعتبار 250 میلیارد تومان و پروژه های منطقه پنج شامل افتتاح مجموعه موتورسواری بوستان مادر، پیاده راه سلامت احمدبن موسی (ع)، راه دسترسی ضلع شمالی بوستان مادر و لوله گذاری شهرک شهید آیت الله دستغیب و کلنگ زنی سالن ورزشی غیرتوپی بوستان مادر، نمازخانه بوستان مادر، ایستگاه آتش نشانی بنی هاشمی، ادامه بولوار ذاکر عباسعلی، سالن ورزشی غیرتوپی پهلوانان نصیری و اجرای طرح راه دسترسی شهرک گلها تا 32 متری بوستان مادر برگزار شد.

63dfe6b0068f9.jpg

 

کد خبر 205340

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید