سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ۱۷:۲۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه

پس از 5 روز تاخیر توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس؛

اکران های جشنواره فیلم فجر شیراز مشخص شد

پس از آغاز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، شیراز با 5 روز تاخیر به استقبال این رویداد رفت.

به گزارش خبرنگار پیام خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشستی خبری که عصر دوشنبه 17 بهمن ماه جاری برگزار شد به معرفی این آثار پرداخت و گفت: جشنواره فیلم فجر از قدیمی ترین رویدادهای پس از انقلاب است که در شیراز برگزار می شود.

حمیدرضا قانعی با یادآوری اینکه فارس سالهای گذشته‌ از استانهای پیشرو در نمایش فیلم های جشنواره فوق بوده است، افزود: امسال نیز تلاش می کنیم این جشنواره به شکلی مطلوب به میزبانی شیراز برگزار شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان اینکه تالار حافط همواره در جدول اکران جشنواره بوده است، اعلام کرد: امسال با تقویت زیرساخت‌های سالن فوق به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در این تالار فیلم ها را نمایش خواهیم داد به این خاطر نیز سیستم پخش را به روزرسانی کردیم و سیستم صوتی بهبود یافته و پرده اکران تغییر کرده است.

به گفته قانعی، ما می توانیم ۵۰۰ صندلی در همکف و ۴۰۰ صندلی در بالکن تالار حافظ را به شکل رزرو در جشنواره داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شیراز موفق شدیم ۴ سالن سینما را به جدول اکران بیافزاییم. سینما سعدی به همراه دو سالن مجموعه هنر شهر آفتاب و تالار حافظ در این دوره میزبان علاقه مندان سینماست. در تالار حافط دو اکران، ۴ اکران در سالن های نارنجی و بنفش هنر شهر آفتاب و سینما سعدی روزانه سه اکران ساعت ۱۶ و ۱۸ و ۲۰ خواهند داشت.

وی با یادآوری اینکه برای تماشای فیلم های جشنواره تالار حافظ بلیت فروشی ندارد و رایگان است، خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه میهمان جشنواره در این مکان هستند.

قانعی از اکران تمامی فیلم های بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در شیراز خبر داد و گفت: در طول یک هفته ۲۳ فیلم در جدول اکران جشنواره قرار گرفته است که احتمالا حضور یک عنوان فیلم قطعی نیست.

وی از فیلم یادشده نامی نبرد و گفت: هر روز در تالار حافط ساعت ۵ جلسات نقد و بررسی فیلم های شب گذشته با همکاری انجمن سینمای جوان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ابراز امیدواری کرد که در کنار این اتفاق بزرگ بتوانیم با در کنار هم قرار گرفتن امیدوار باشیم حال فرهنگ بهتر از قبل بشود.

قانعی با اعلام اینکه۱۰ فیلم کارگردان اولی در این جشنواره به نمایش در می آید، افزود: عمده فیلم‌ها دارای داستان های متفاوتی است و تنوع آثار به گونه ای است که ذایقه همه مخاطبان را مورد نظر قرار داده است. سینمای ایران ظرفیت این را داشته که جریان اجتماعی ایجاد کند و محیط هایی را فراهم کند که خانواده ها فضای نشاط را تجربه کنند.

در ادامه موسوی نژادیان معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم گفت: امسال تنها استانی هستیم که توانستیم مجوز اضافه تر از ظرفیت کشور را بگیریم و تالار حافظ را به مجموعه سالن های نمایش دهنده فیلم های جشنواره فیلم فجر اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اکران، سینما سعدی و مجموعه هنر شهر آفتاب اقدام به خرید سانسهای اضافه کردند که حدود ۶۵ سانس اکران فیلم در این دوره جشنواره داریم و حداقل به ۷۱ سانس نیز می رسد.

موسوی نژادیان یادآوری کرد که برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برنامه‌ریزی شده از ظرفیت سالن حافظ استفاده کنند.

به گفته معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بهای بلیت ها در سینمای سعدی ۳۵ هزار تومان و در سالن های هنر شهر آفتاب ۴۵ هزار تومان است.

وی با اعلام اینکه پیش فروش بلیت ها از یکشنبه 16 بهمن آغاز شده است، عنوان کرد: آغاز اکران آثار سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در تالار حافط از فردا(سه شنبه 18 بهمن) است.

به گفته معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ۱۰ جلسه نقد و بررسی فیلم ها برنامه ریزی شده است که ساعت 2۰ هر روز در کافه کتاب تالار حافظ برگزار می شود.

به گزارش پیام خبر؛ در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شیراز که از ۱۷ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود، فیلم های یادگار جنوب، بعد از رفتن، در آغوش درخت، کت چرمی، هوک، پرونده باز است، بچه زرنگ، عطرآلود، جنگل پرتقال، چرا گریه نمی کنی؟، شماره 10، سرهنگ ثریا، سینما متروپل، کاپیتان، گل های باوارده، غریب، وابل و اتاقک گلی به نمایش گذاشته می شود.

 

کد خبر 205376

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید