پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ۱۹:۴۳
زمان مطالعه: 5 دقیقه
رئیس دانشگاه پیام نور فارس گفت: دانشگاه پیام نور، جهاد سازندگی دهه اول انقلاب در عرصه آموزش عالی است و زمینه تحصیل دانشجوها را در کنار خانواده فراهم می کند.

به گزارش پیام خبر، محسن جاجرمی زاده در نشست خبری با خبرنگاران گفت: انقلاب جمهوری اسلامی که در دهه فجر چهل و چهارمین سالگرد آن را جشن می‌گیریم برخاسته از آرمان‌ هایی است که حضرت زینب کبری (س) در جهاد تبیین خود زیر پرچم خونین امام حسین (ع) در طول تاریخ برافراشته است.
رئیس دانشگاه پیام نور فارس ادامه داد: این جهاد تبیین منجر به انقلاب اسلامی شد که به مبارزه با استبداد داخلی و استکبار جهانی پرداخت و هیچ ملتی مانند ملت ایران مغضوب مستکبرین نبوده، مستکبرینی که علیه ما تحریم‌های اقتصادی ایجاد کردند و انواع و اقسام محاصره های مواد اولیه زندگی را شکل دادند و همه تلاششان این است که ما را از نفس بندازند. اما ملت ایران همچنان ایستاده و افتخار میکند دنیایی را زیر پرچم اهل بیت (ع) می‌سازد که اخلاق و معنویت را در آن محقق کند و این امر با تلاش همه ملت ایران در حوزه‌ های مختلف مقدور خواهد شد.
جاجرمی زاده با اشاره به اقدامات دانشگاه پیام نور فارس اظهار کرد: دانشگاه پیام نور فارس در این راستا نمونه بارزی از یک الگوی موفق در عرصه آموزش عالی در راستای آرمان های انقلاب اسلامی است که در سال ۶۷ پا به عرصه وجود گذاشت و با یک ‌میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو پاسخگوی مطالبات جوانان در دهه 70 شد.
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور ویژگی‌های خاص خود را دارد و در اقصی نقاط کشور حضور دانشجویان را فراهم کرده است، دانشگاه پیام نور، جهاد سازندگی دهه اول انقلاب در عرصه آموزش عالی است و زمینه تحصیل دانشجوها را در کنار خانواده فراهم می کند.
جاجرمی زاده تصریح کرد: دانشگاه پیام نور یک پدافند غیر عامل در جامعه است و متناسب با شرایط فرهنگی و قبیله ‌ای در اقصی نقاط کشور زمینه رشد جوانان را فراهم می‌ کند و همین ظرفیت بسیاری از نابسامانی ‌ها و تبعیض ‌ها را کاهش می ‌دهد. 
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور با ۴۰۰ واحد در سراسر کشور جوانان را با رشد علمی در دفاع از کشور توانمند می ‌کند و آنها را جامعه ‌پذیر می‌ کند تا سهم خود را ایفا کنند و عدالت آموزشی از ویژگی‌ های مهم زمینه تحصیل بسیاری از جوانان را در اقصی نقاط کشور فراهم کند.
جاجرمی زاده اضافه کرد: دانشگاه پیام نور سیستم آموزشی خود را با چند مشخصه معرفی می کند و پ کتاب محور یا منبع‌ محور است، دانشجو باید یک کتاب کامل را بخواند، پیام نور آزمون محور است و در هر ترمی تمام امتحانات به شکل کنکور سراسری برگزار می‌ شود و استاندارهای خاصی خود را در آزمون به همراه به همراه دارد، پیام نور، دانشجو محور است و دانشجو باید خودش یک کتاب را خوب بخواند.
وی گفت: این مشخصه ‌های پیام نور باعث می شود دانشجویان موفقیت های قابل توجهی را داشته باشند و موفقیت آنها در عرصه مختلف به نظام کمک کنند و بسیاری از اعضای شورای شهر، روستا و بخش و بسیاری از کارمندان فارغ التحصیلان پیام نور هستند و بیش از یک هزار نفر فارغ‌ التحصیل رشته های ارشد و دکتری در استان فارس امسال از دانشگاه پیام ‌نور بوده است.
جاجرمی زاده افزود: حدود ۳۹ مرکز و واحد در استان فارس گسترده شده در شهرستان های مختلف و 30 هزار دانشجو در استان فارس در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند و فارس از سال ۶۷ تاکنون بیش از ۱۰۰هزار فارغ التحصیل داشته است.
وی اعلام کرد: حدود ۱۱ واحد در استان فارس به دلیل کمبود دانشحو به صورت راکد درآمده ‌اند و وزارت علوم بر اساس ثبت نام حداقل ۲۵۰ دانشجو ارزیابی می‌ کند، در طرح آمایش وزارت علوم محدودیت ۱۱ واحد دچار رکود شده است و بسیاری از کلاس‌ ها به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود اما دانشجویان لطمه ندیدند و زمینه تحصیل آنها فراهم شده است و در تلاش هستیم با توسعه رشته ها و ایجاد امکانات لازم ابن واحدها را احیا کنیم و واحد‌های پای کار را جلو ببریم و در حال حاضر در پنج سال گذشته به دلیل اینکه متقاضی نداشتیم دچار رکود شدند.
جاجرمی زاده ادامه داد: با ویژگی ‌هایی که پیام نور که دارد ما در کل کشور افزایش ۶درصدی دانشجو را تجربه کرده است و افزایش ۱۶ درصدی را در پذیرش دانشجوی بدون کنکور تجربه کردیم و پیام‌ نور همچنان مخاطب خود را علیرغم کاهش دانشجو دارد و در ارتباط رشته‌ها مسئول محلی و متقاضیان افرایش رشته زمینه های مختلف صنعتی کشاورزی متقاضی از این زاویه ظرفیت سنجی با نظر مسئولان محلی انجام می شود. 
وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور کیفیت آموزشی را به واسطه شاخص ها و ویژگی‌های متمایز این دانشگاه دارد و بیش از ۵۰ رشته در کارشناسی ارشد در دستور کار داریم و مقدمات اولیه فراهم شده و ۴۰ رشته در دفتر گسترش در حال بررسی است و تا زمینه در سال آینده فراهم کند و یا نگاه مهارت آفرینی و کارآفرینی در دستور کار داریم‌.
جاجرمی زاده تصریح کرد: زمینه دسترسی جوانان فراهم شده که با کمترین شهریه زمینه رشد آموزش عالی را برای دسترسی جوانان فراهم کنیم.


وی همچنین گفت: بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی داریم که اکثرا در رشته های علوم انسانی و علوم پایه در برخی رشته های فنی مهندسی و کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

 

کد خبر 205380

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید