پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۲۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شب گذشته، یکم اسفند ماه هفدهمین جشنواره موسیقی فجر در شهر راز کلید خورد و تالار بزرگ حافظ میهمانانی از گروه های موسیقی «پاپ کهتر» از شیراز، گروه قشقایی «همای ایل» از مرودشت و «عاشیق های تبریز» را مورد استقبال قرار داد.

به گزارش پیام خبر،در واپسین روزهای زمستان 1401 تالار حافظ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس میزبان هنرمندان موسیقی و علاقه مندان این حوزه بود. بدین ترتیب گروه پاپ کهتر از شیراز چراغ این جشنواره را روشن کردند و پس از آن گروه قشقایی همای ایل از مرودشت به هنرنمایی پرداختند. آخرین سانس این برنامه ها در ساعت 22 به عاشیق های تبریز اختصاص یافت که با سازهای محلی خود توانستند حضار را به وجد آورند.

امروز سه شنبه 2 اسفند تالار حافظ در ساعت 18:30 میزبان گروه دف نوازان عندلیب از شیراز است و دوستداران هنرمندان یزد می توانند در ساعت 20:30 شنونده گروه موسیقی سنتی راز باشند. اما تنها خواننده این جشنواره علی اصحابی است که ساعت 22 به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
چهارشنبه و آخرین روز از جشنواره موسیقی فجر میزبان سه گروه خواهد بود. گروه میسان از اهواز ساعت 18:30، گروه شبدیز از بوشهر ساعت 20:30 و گروه ایل احساس از کهگیلویه و بویراحمد ساعت 22 اجرا خواهند کرد.

گروه پاپ کهتر را آریا کهتر سرپرستی می کند و خود خواننده و نوازنده گیتار نیز می باشد. در این گروه، مهدی حاجی زاده کیبرد، رضا معظمی گیتار، محسن رنجبر درامزف پیمان شریفی ساکسیفون و کامران عسکری گیتار باس را بر عهده دارند. این گروه سال 1397 تشکیل شده و در جشنواره های فجر دوره های دهم یازدهم جزو گرو های برگزیده بوده است و اعضای گروه بالای 20 سال سابقه نوازندگی دارند.

 

کد خبر 205655

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید