جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
پنج شنبه, ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۹:۴۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیستمین جشنواره «جبرئیل امین» به منظور تجلیل از ۱۷۲ نفر از اعضای مؤسسه بیت‌الاحزان که طی یک سال گذشته موفق به حفظ قرآن شده‌اند، در شیراز برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، بیستمین جشنواره «جبرئیل امین» به منظور تجلیل از ۱۷۲ حافظ کل قرآن کریم که طی یک سال گذشته در مؤسسه بیت‌الاحزان موفق به حفظ قرآن شده‌اند، امروز، ۴ اسفندماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم گفت: یکی از وظایف نظام مقدس جمهوری اسلامی که تبدیل به یکی از خروجی‌ها، برکات و کارنامه این نظام شده است، رونق گرفتن فعالیت‌های قرآنی است که از اول انقلاب تا به امروز رو به افزایش است.

وی افزود: در مباحث محتوایی، تفسیری، حفظ، ترتیل و قرائت قرآن جهش غیرقابل قیاسی نسبت به دوران قبل از انقلاب در کشورمان شاهد هستیم. هاشمی، مؤسسه بیت‌الاحزان را یکی از رویش‌های پرثمر قرآنی کشور عنوان کرد و افزود: این مؤسسه از یک روستای کوچک توسط یک حافظ قرآن آغاز به‌کار کرده و انصافاً بیت‌الاحزان مصداق شجره طیبه است.

معاون وزیر ارشاد اظهار کرد: امروز شاهد برکات حضور مؤسسه بیت‌الاحزان در تمام نقاط کشور هستیم که این باعث مباهات جمهوری اسلامی است زیرا چنین مولود مبارکی در بدنه قرآنی کشور شکل گرفته است. وی با یادآوری اینکه قریب ۱۲ سال است که با مؤسسه بیت‌الاحزان آشنایی دارد، افزود: حافظان قرآن این مؤسسه عَلَم قرآن و تربیت حافظان قرآن را در مناطق محروم کشور بلند کرده‌اند و این مایه افتخار است.

هاشمی، مؤسسه بیت‌الاحزان را یک مؤسسه در تراز انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: همه باید برای تربیت حافظان قرآن و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که همان ترویج فرهنگ قرآن است تلاش کنیم.

 

کد خبر 205706

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید