پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
دوشنبه, ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی ذی‌ربط تمام پیگیری‌های لازم را برای به موقع اجرا شدن آرای صادره انجام دهند.

به گزارش پیام خبر از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» روز دوشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان مرکزی، افزود: هر مقدار امکان دارد از تجملات و تشریفات بکاهید، چرا که تجمل‌گرایی گاهی اوقات زیان‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره نظام قضایی وارد می‌کند.

وی پرهیز از تشریفات و تجمل‌گرایی را امری پسندیده و از اصول نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: مردم از دستگاه قضایی اقدامات گسترده و گره‌گشایی از مشکلات را می‌خواهند و در عین حال از تشریفات و تجملات بی‌زارند.

رئیس قوه قضاییه تامین امنیت پایدار را اساس فعالیت عدلیه عنوان کرد و افزود: قضات و کارکنان دستگاه قضا وظیفه دارند به دور از هر گونه تشریفات و تجمل‌گرایی در جهت تامین امنیت مردم تلاش کنند. محسنی اژه‌ای در تذکری دیگر گفت: امنیت و تامین امنیت امری لازم است اما باید به مقدار ضرور، در خصوص آن اکتفا کرد؛ من مسئول امنیت نیستم و نمی‌خواهم در کار دیگران دخالت کنم اما از فاصله فرودگاه تا استانداری استان مرکزی که محل برگزاری این جلسه است، بر مبنای مشاهدات من شاید نیازی نبود که این مقدار از وقت نیروهای فراجا و امنیتی را بگیریم.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: مردم از این تشریفات و تجملات خوششان نمی‌آید و حتی گاهی این تشریفات و تجملات، اثر سوء دارد؛ مردم عمل ما را می‌خواهند و با این مسائل حاشیه‌ای کاری ندارند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای بیان داشت: همه ما باید تلاش کنیم در هر مسئولیتی که هستیم، وظیفه خود را به درستی انجام دهیم؛ مردم و مراجعان از ما انتظار برخورد خوب و تکریم را دارند؛ در برخی مواقع، اثر برخورد ما بسیار بیشتر از اثر رای صادرشده است. حرف مردم را به درستی گوش دهیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: ما در دستگاه قضایی باید در راستای تحقق و گسترش عدالت و صدور آرای متقن گام برداریم؛ در موارد و پرونده‌هایی نیز ادّله و مستندات کافی وجود ندارد و اثبات موضوع نیز سخت است؛ در این موارد و پرونده‌ها نیز باید تمام تلاش خود را به خرج دهیم تا رضایت نسبی حاصل شود و تا آنجا که ممکن است، حرف مردم را به درستی گوش دهیم و در فهم مطالب ارائه شده از سوی آنها و تطبیق این مطالب با قانون دقت کنیم؛ و به گونه‌ای به بررسی و صدور حکم در قبال این قبیل پرونده‌ها بپردازیم که هیچگونه ابهامی وجود نداشته باشد.

رئیس عدلیه بر اهمیت اجرای به موقع احکام صادره توسط مرجع اجرای احکام تاکیدکرد و گفت: مسئولان قضایی ذی‌ربط تمام پیگیری‌های لازم را برای به موقع اجرا شدن آرای صادره انجام دهند و چنانچه حکمی قابلیت اجرا ندارد، دلیل عدم اجرا ارائه شود.

رئیس قوه قضائیه تاکیدکرد: باید بررسی شود که چرا حکمی خلاف بیّن شرع صادر می‌شود؛ آراء و احکام صادره در محاکم و شعب قضایی باید کاملا متقن و مستدل باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره با اتفاقات اخیر در نقاط مختلف کشور گفت: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی در تلاش بودند با راه اندازی اعتراضات خیابانی نظم و امنیت کشور را بر هم بزنند و حتی برای تجزیه کشور نیز تلاش کردند اما هوشمندی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، پشتیبانی مردم و بیش از همه لطف خدا باعث شد تا توطئه‌های دشمنان یک بار دیگر خنثی شود.

 

کد خبر 205754

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید