پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۷:۰۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اطلاعیه‌ای از تسهیل و تسریع روند ثبت نام و درخواست ارزیابی رتبه روزنامه­‌نگاری برای اصحاب رسانه خبر داد.

به گزارش پیام خبر، ارائه درخواست ارزیابی رتبه روزنامه­‌نگاری برای خبرنگاران در سامانه جامع رسانه­‌های کشور با برخی دشواری­‌ها همراه بود که این موضوع مورد توجه قرار گرفت و پس از بررسی های لازم برای آن چاره اندیشی شد. با تغییرات پیش بینی شده در سامانه خبرنگاری هم اکنون مشکلات قبلی برطرف شده و سامانه جدید بزودی رونمایی خواهد شد.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری­‌های داخلی اعلام کرده است: بعد از احصای برخی مشکلات و دشواری­‌های ثبت نام و درخواست برای خبرنگاران، این موارد مورد توجه قرار گرفته و در به روزرسانی سامانه جامع رسانه­‌های کشور لحاظ شده­ است.

بر این اساس با توجه به تغییرات انجام شده، خبرنگاران برای ثبت درخواست ارزیابی خود نیازی به ارائه معرفی­‌نامه کاغذی از سوی مدیر مسئول رسانه محل فعالیت ندارند بلکه کافی است هنگام ثبت نام در سامانه، رسانه مورد نظر خود را مشخص کنند.

پس از آن این درخواست به صورت الکترونیکی برای مدیر مسئول رسانه مورد نظر ارسال می‌شود. بعد از تائید درخواست خبرنگار از سوی مدیر مسئول ادامه بررسی پرونده صورت می گیرد.

در تغییرات جدید آثار خبرنگاران به خصوص مواردی که آثار به دلیل نداشتن نام نویسنده، دچار مشکل می­‌شد، با تایید مدیر مسئول رسانه، روند تسهیل می‌شود.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه با تغییرات جدید در سامانه و تسهیل فرایندها، از این ‌پس فقط خبرنگاران دارای پرونده تائید شده در سامانه جامع رسانه­‌های کشور می­‌توانند از خدمات یا امکانات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند، تاکید شده خبرنگاران با توجه به نوع و ترتیب انتشار رسانه­‌ای که در آن مشغول به فعالیت هستند باید به صورت متناوب آثار خود را در سامانه بارگذاری کنند تا در ارزیابی­‌های بعدی تداوم فعالیت حرفه‌ای آنان احراز شده، بتوانند حائز کسب امتیازات لازم گردند.

نکته دیگر اینکه در تغییرات جدید امکانی فراهم شده تا خبرنگاران بتوانند حوزه‌های فعالیت حرفه‌ای خود را در سامانه ثبت نمایند. در این زمینه تلاش شده همه شاخه‌ها و زیرشاخه‌های متعارف به عنوان موضوعات کاری قابلیت انتخاب داشته باشد.

گفتنی است، سامانه فعلی از چهارشنبه ۱۰ اسفند غیرفعال می شود و پس از چند روز با تغییرات جدید در دسترس‌ قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 205792

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید