شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۲۲:۰۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی از ارسال ۳۵۰ اثر از ۱۱۰ شاعر به دبیرخانه اولین کنگره ملی «شعرانتظار» که به میزبانی شهرستان زرندیه برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش پیام خبر از اراک، سینا دلشادی از ارسال ۳۵۰ اثر از ۱۱۰ شاعر به دبیرخانه اولین کنگره ملی «شعرانتظار» که به میزبانی شهرستان زرندیه برگزار می شود، خبر داد و گفت: آیین اختتامیه این مراسم دوشنبه، ۱۵ اسفندماه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی ، با اشاره به انتشار فراخوان نخستین کنگره ملی شعر «انتظار» در بهمن ماه سال جاری، اظهار کرد: این کنگره ملی در ۵ بخش مهدی‌شناسی(معرفت مهدوی)، مهدی محبی(محبت مهدوی)، مهدی‌باوری (بصیرت مهدوی)، مهدی‌یاوری(نصرت مهدوی) و مهدی‌ولایی(ولایت مهدوی) برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شعر «انتظار» زرندیه ۱۴ دوره به صورت استانی و منطقه‌ای برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری کنگره ملی شعر انتظار، گسترش فرهنگ انتظار با استفاده از زبان هنر بویژه شعر آئینی در انتقال فرهنگ و معنویت و اندیشه‌های متعالی و حیات بخش مهدوی و همچنین خط فکر و جهت دادن به شاعران و شناسایی استعدادهای گمنام از سراسر کشور است.

دلشادی از ارسال ۳۵۰ اثر از ۱۱۰ شاعر و از ۲۱ استان به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر «انتظار» خبر داد و افزود: آثار ارسالی در مرحله اول توسط علی‌اصغر ذاکری، ولی‌الله صفری و حمیده پارسافر و در مرحله دوم توسط سیدمهدی طباطبایی، وحید سمنانی و مبین اردستانی داوری می‌شوند.

همچنین آیین اختتامیه نیز ۱۵ اسفند در محل سالن امام علی(ع) شهر مامونیه با حضور شاعران، ادیبان و فرهیختگان سراسر کشور و دکتر اسماعیل آذر بعنوان میهمان ویژه مراسم برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 205796

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید