پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به وابستگی کلیت بازار ارتباطات و نوآوری ها به زیرساخت مخابرات گفت: شرکت مخابرات ایران موتور محرک استارتاپ ها در حوزه نوآوری بوده و حقیقتا بهترین پشتیبان برای فعالیت فناورانه کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری محسوب می شود.

به گزارش پیام خبر و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در این همایش که با هدف تعامل هر چه بیشتر مخابرات با مجموعه استارتاپی کشور برگزار شد، و سخنرانی هایی با موضوعات مخابرات و جایگاه آن در صنعت ارتباطات، بازطراحی کسب و کارها ایجاد مدل های کسب و کار نوین در صنعت ارتباطات و همچنین تحول شرکت مخابرات در جهت حمایت از صنعت آی سی تی برگزار شد.

مهندس سلطانی در ادامه این همایش افزود: صنعت فناوری اطلاعات کشور بسیار وابسته به شرکت مخابرات ایران است. مخابرات ایران بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و بزرگ‌ترین زیرساخت ارتباطی کشور را در اختیار دارد. این زیرساخت گسترده مربوط به شبکه ارتباطات شهری و روستایی است و همچنین این شرکت ۹۰ درصد از سهام شرکت همراه اول را در اختیار دارد.

مهندس سلطانی درهمایش نوآوری در حوزه زیرساخت مخابراتی و آی سی تی اظهارداشت: امیدوار هستیم نتایج این جلسه منجر به همکاری خوبی بین مخابرات و استارت‌آپ‌ها شود. همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند مسئله نوآوری، دانش بنیان و فناوری منحصر به یک سال خاص نیست و روز به روز باید تقویت شود.

وی گفت: حقیقتا مخابرات لوکوموتیو شبکه ارتباطات کشور است و در صورتی که این لوکوموتیو درست کار کند، خدمات مطلوبی به مردم ارائه می‌شود. متاسفانه به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست در ۱۲ سال گذشته، آهنگ توسعه شرکت مخابرات ایران کند شده است. البته در یکی دوسال گذشته شرایط بهتری برای فعالیت مخابرات فراهم شده است که امیدواریم با ادامه این شرایط، مجموعه مخابرات بهتر بتواند فعالیت کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد:دولت به منظور توسعه شبکه ارتباطات کشور باید از شرکت‌های بزرگ داخلی حمایت کند. برای هر نوع فعالیت زیرساختی در شبکه مخابرات هزینه بسیار زیادی نیاز است و برگشت سرمایه در چنین پروژه‌هایی طولانی است.

وی با تشریح مثال هایی از دنیا و اپراتورهای اصلی مخابراتی گفت: در سراسر دنیا دولت‌ها اعتبارات سنگینی به توسعه زیرساخت مخابراتی یا شبکه ارتباطات ثابت اختصاص می‌دهند. به عنوان مثال در سال‌های اخیر دولت آلمان به یکی از شرکت‌های مخابراتی این کشور ۲.۷ میلیارد یورو تسهیلات داده است. دلیل این حمایت این است که دولت آلمان می‌داند که اگر این شرکت دچار مشکل شود شرکت‌های مخابراتی کوچک‌تر نیز قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

مهندس سلطانی عنوان کرد: حوزه فناوری اطلاعات در ایران صنعت با مشکلات زیاد و بازگشت سرمایه کم است و دلیل مشکلات موجود سیاستگذاری اشتباه دولت‌ها است. با وجود تمام مشکلات موجود، شرکت مخابرات به صورت مستمر، پایدار و پردوام که سالانه استمرار دارد، برنامه‌های خوبی را دنبال و اجرا می‌کند و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت برای تحول در صنعت مخابرات ارتباط با استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران تاکنون همکاری خوبی با استارت‌آپ‌ها داشته، ولی قطعاً توسعه همکاری‌ها مستلزم تزریق سرمایه است. استارت‌آپ‌هایی که در صنعت مخابرات فعالیت می‌کنند باید بدانند هرگاه شرکت مخابرات مشکلات مالی کمتری داشته باشد بستر گسترده‌تری برای همکاری‌های نوآورانه وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: یکی از کار‌های اصلی در صنعت مخابرات توسعه زیرساخت ارتباطی است و شرکت مخابرات این مسئله را در دستور کار دارد و هرچه زیرساخت ارتباطی کشور توسعه یابد شاهد نوآوری‌های بیشتری در صنعت مخابرات خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۹۰ درصد زیرساخت مورد نیاز اپراتور‌های سیار کشور بر بستر شرکت مخابرات ایران قرار دارد. اگر مدیریت مطلوبی صورت نگیرد شرکت‌های دانش‌بنیان دچار مشکل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مجموعه مخابرات ایران در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت و بیش از ۶ میلیون مشترک پهن‌باند دارد لذا صنایع دانش‌بنیان‌ مخابرات ضمن ارتباط با شرکت مخابرات به بازار گسترده‌ای دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین، طرح نجما که به منظور توسعه شبکه فیبر نوری از خرداد ماه سال جاری آغاز شده است، مبتنی بر سرمایه‌های داخلی شرکت مخابرات ایران است و در این راستا با تامین منابع آماده حداکثر همکاری درحوزه های پیشران ارتباطات و به ویژه فیبرنوری با استارتاپ ها هستیم.

وی افزود: در بهترین حالت ۲۵ درصد بازار ارتباطات کشور فعال است و با همکاری گسترده استارتاپ ها و مجموعه مخابرات ، این ظرفیت مغفول مانده می تواند به خوبی فعال شود.

در ادامه این همایش، پنل گفتگوی تخصصی فعالین حوزه ارتباطات کشور با حضور مهندس سلطانی و معاونین ستادی شرکت مخابرات ایران برگزار شد. مدیران مخابراتی در پایان مراسم از کارخانه نوآوری آزادی که متشکل از تولیدات استارتاپی و دانش بنیان شرکت های مختلف و محصولات متنوع در حوزه فناورانه است ، بازدید به عمل آوردند.

همایش نوآوری در حوزه زیرساخت مخابراتی و آی سی تی با هدف افزایش تعامل سازمانی شرکت مخابرات ایران با شبکه استارتاپی و نوآوری کشور، امروز یکشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در سالن همایش هم آوا در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

 

کد خبر 205869

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید