پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
چهارشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اولین خانه محیط زیست اهواز امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افتتاح شد.

به گزارش پیام خبر از خوزستان، اولین خانه محیط زیست اهواز امروز چهارشنبه (24 اسفند) با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محیط زیست خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، در این آئین با بیان اینکه امروز حضور محیط زیست در بسیاری از عرصه‌ها دیده می‌شود، اظهار کرد: معتقدم اگر از ناحیه مدیران ارشد استان و کشور توجه جدی به محیط زیست شود، آن موقع می‌توانیم بگوئیم خوزستان و اهواز زیبایی خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به نقش رسانه در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اشاره کرد و افزود: اگر رسانه درست و در مسیر خود یک مساله‌ای را پیگیری کند، می‌تواند به موفقیت برسد.

وی بر ضرورت برگزاری اتاق خبر شورای اطلاع‌رسانی با حضور مدیرکل محیط زیست استان و اصحاب رسانه تاکید کرد و ادامه داد: در این جلسه می‌توان با کمک رسانه‌ها نسبت به انجام فعالیت‌های حوزه محیط زیستی اقدام کرد.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، با اشاره به اینکه سمن‌ها و انجمن‌های بسیاری در حوزه محیط زیست فعال هستند که باید با کمک آنها یک سری کارهای مردمی تعریف شود، اضافه کرد: رکن اول محیط زیست مردم هستند و باید با مردمی کردن آن به ایجاد فضایی بهتر کمک شود.

وی با تقدیر از سازمان محیط زیست جهت راه‌اندازی این خانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تصریح کرد: این اقدام عیدی به حوزه فرهنگ خوزستان در آستانه سال جدید است که امیدواریم بتوانیم خدمات پرخیروبرکتی در این حوزه ارائه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با تمام قدرت و توان در خدمت مجموعه محیط زیست استان است، ابراز کرد: اگر قرار است مساله‌ای ملی شود می‌توانیم آن را از طریق رسانه‌ها مطالبه کنیم.

وی از فعالیت 154 مجموعه فرهنگی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: می‌توانیم با فعال کردن این مجموعه‌ها در حوزه محیط زیست و نصب المان‌ها و تابلوهایی در این حوزه، به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

محمدجواد اشرفی، نیز بر اشاعه فرهنگ محیط زیستی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگی برای مسائل محیط زیستی تاکید کرد و گفت: مردم و ngo‌ها چه در قالب تشکیلات مردمی و چه خودجوش می‌توانند کمک حال بسیار خوبی برای حفظ محیط زیست باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، با اشاره به اینکه اگر فشارهای مردمی در حوزه حفظ محیط زیست نباشد نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، عنوان کرد: به اهمیت حضور مردم در راستای مسائل محیط زیست پی بردیم و همین اتفاق و باور منتج به این شد که خانه‌های محیط زیست را در سراسر کشور تاسیس کنیم.

 

کد خبر 206315

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید